روزنامه انگلیسی "فایننشال تایمز" در گزارشی نوشت: از زمان آغاز انقلابها در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، اين كشورها و بویژه امارات برای مقابله با هرگونه اعتراض مردمی به شدت در حال سرکوب شهروندان و بویژه افراد فاقد تابعیت هستند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران،  این روزنامه افزود: "بدون" شهروندانی هستند که هیچ شناسنامه ای برای اثبات هویت و تابعیت خود ندارند؛ تعامل تأسف بار رژیم های عربی مانند امارات با این افراد در کشورهای زادگاهشان، موجب شده است که آنها به دنبال مهاجرت و دستیابی به گذرنامه دیگر کشورها باشند.

نگرانی رژیم های عرب حاکم بر کشورهای حاشیه خلیج فارس پس از انقلابهای عربی، موجب شده تا این رژیمها سرکوب افراد فاقد تابعیت را شدت بخشند.

فایننشال تایمز ادامه داد: انقلابهای عربی موجب شده است که افراد فاقد تابعیت به تلاش برای دستیابی به شناسنامه، هویت و حقوق شهروندی امیدوار شوند، چراکه رژیم های عربی در منطقه خلیج فارس برای آرام نگه داشتن اوضاع و کاستن از نارضایتی ها، تلاش می کنند از طریق مشوق های مالی حتی به صورت مقطعی مردم را راضی نگه دارند؛ به صورتیکه در برخی از این کشورها این مشوقها برای کارمندان دولتی تا 120 درصد افزایش داشته است ولی ساکنان بدون تابعیت در این کشورها از این مشوق ها بی بهره مانده اند.

این روزنامه انگلیسی تأکید کرد: نگرانی رژیم های عربی پس از انقلابها، موجب شد افراد فاقد تابعیت بیشتر در معرض اقدامات و فشارهای امنیتی قرار بگیرند، و حتی گاهی این شهروندان به عنوان بیگانه و دشمن معرفی شدند.
برچسب ها: امارات ، سرکوب ، تابعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار