چن بینگده رییس ستاد مشترك ارتش چین در دیدار با شیرعلی خیرالله اف وزیر دفاع تاجیكستان، بر ضرورت گسترش همكاریهای نظامی میان دو كشور تاكید كرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسیاپلوس، رئیس ستاد مشترك ارتش چین شنبه گذشته برای ملاقات با مقامهای نظامی تاجیك و حضور در مانور مشترك نظامی سازمان شانگهای وارد دوشنبه شد.

در این دیدار علاوه بر ضرورت توسعه همكاریهای نظامی و فنی میان دوشنبه و پكن، تاجیكستان تربیت كادرهای نظامی ارتش خود در مدارس نظامی چین را خواستار شده است.

رییس ستاد ارتش چین بعد از این دیدار كلنگ احداث ساختمان جدید خانه افسران شهر دوشنبه را با 14 میلیون دلار سرمایه گذاری بر زمین زد.

پیش بینی می شود این بنا ظرف 1.5 سال ساخته شود.

بازدید از تاجیكستان آخرین سفر این مقام نظامی چین به منطقه آسیای مركزی بوده و او قبل از این در ازبكستان و تركمنستان با مقامات عالی رتبه نظامی و سیاسی این كشورها دیدار كرده و در زمینه توسعه مناسبات دو جانبه مذاكراتی انجام داد.

رزمایش مشترك نیروهای نظامی سازمان همكاریهای شانگهای با نام ماموریت صلح 2012 طی روزهای 19 تا 25 خرداد ماه امسال در استان سغد این كشور برگزار می شود.

در این رزمایش، عملیات مبارزه با تروریسم در یك جلگه كوهستانی و شیوه های جدید ردیابی، مسدود كردن و از بین بردن یك گروه مسلح غیرقانونی كه روستایی را در بلندی كوهستان اشغال كرده اند، اجرا خواهد شد.

قرار است بیش از دو هزار سرباز از كشورهای عضو سازمان همكاریهای شانگهای ازجمله تاجیكستان، قزاقستان، قرقیزستان، چین و روسیه در این رزمایش شركت كنند.

از زمان تاسیس سازمان همكاریهای شانگهای كشورهای عضو تاكنون چندین عملیات مشترك ماموریت صلح انجام داده اند.

برچسب ها: نظامی ، چین ، تاجیکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار