با انجام تعمیرات اساسی ظرفیت انتقال گاز از منطقه پنج عملیات انتقال گاز کشور تا 500 میلیون مترمکعب افزایش یافت .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس،‌مدیر منطقه پنج شرکت انتقال گاز گفت : این تعمیرات شامل تعمیر مخازن ، تعمیر و تعویض قطعات و شیرآلات ، تربوکمپرسورها ، خاک برداری و تعویض تاسیسات و لوله های فرسوده است که با انجام آن ظرفیت انتقال گاز از منطقه پنج عملیات انتقال گاز کشور تا 500 میلیون مترمکعب افزایش یافت .

اکبرزارع افزود : بیش از 75 درصد گاز تولیدی پالایشگاه های کشور از این منطقه به مبادی مصرف ارسال می شود و این ویژگی مهمی برای منطقه پنج به شمار می آید.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در منطقه پنج عملیات برای انتقال ایمن و پایدار گاز گفت: تعویض 5.5 کیلومتر خط لوله، آسیب شناسی و رفع آن از خطوط لوله زیر زمینی تاسیسات فراشبند 2، تعویض دو دستگاه مایع گیر (اسکرابر) در تاسیسات فراشبند با هدف افزایش توان ظرفیت انتقال گاز از این تاسیسات، تعویض دو دستگاه توربین 16مگاوات در تاسیسات نورآباد و فراشبند یک و تعویض یک دستگاه توربین در کمتر از 10 روز از جمله فعالیت های انجام شده است.

وی همچنین تعویض 18کیلومتر خط لوله 56 اینچ، انجام دو هزار کیلومتر پیگ رانی معمولی (جاروبک رانی)، تغییر کلاس خطوط لوله حدفاصل گویم ـ صدرا، برگزاری دوره های آموزشی و مانورهای آمادگی را دیگر فعالیت های سال گذشته برشمرد.

‌مدیر منطقه پنج شرکت انتقال گاز افزود : گاز تحویلی از پالایشگاه های فجرجم، پارسیان و پارس جنوبی، تامین کننده نیاز استان های فارس، کهگیلویه و بویر احمد و بخشی از استان بوشهر است.

زارع با تاکید بر انتقال ایمن و پایدار گاز، افزود: روزانه بیش از 300 میلیون متر مکعب گاز با بهره گیری از 4100 کیلومتر خط انتقال گاز فشار قوی از این منطقه عملیاتی در استان فارس به مبادی مصرف منتقل می شود.

زارع تعویض دو دستگاه توربوکمپرسور در تاسیسات ارسنجان را بخشی از اقدام های انجام شده در قالب برنامه تعمیرات اساسی سال جاری اعلام و اظهار کرد: با تعویض این توربوکمپرسورهای جدید، ظرفیت انتقال گاز از این منطقه نیز افزایش خواهد یافت./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.