زایش گورخرهای منطقه حفاظت شده بهرام گور تا چند روز آینده به پایان می رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس،معاون محیط طبیعی محیط زیست فارس گفت: زمان زایش گورخرهای منطقه حفاظت شده بهرام گور از اردیبهشت ماه آغاز شده و تا چند روز دیگر ادامه دارد.

محسن جعفری نژاد با بیان اینکه گورخرهای ماده هر ساله باردار نمی شوند ، گفت : آمارگیری تولد گورخرها با پایان فصل زایمان آغاز می شود.

وی افزود : در سال گذشته شاهد افزایش تعداد گورخرهای منطقه بهرام گور و در حال حاضر انتظار می رود که تعداد این گونه حیوانی افزایش یابد.

معاون محیط طبیعی محیط زیست فارس تصریح کرد : با بارش زیاد باران در سال گذشته شاهد بهبود وضعیت علوفه حیات وحش بهرام گور در منطقه بودیم .

جعفری نژاد تاکید کرد : برای حفاظت بیشتر از گونه های جانوری علوفه نیز خریداری شده و در صورت نیاز در حیات وحش توزیع شود.

منطقه حفاظت شده بهرام گوردر شرق استان فارس و شمال شرقی شهرستان نی ریز قرار دارد.

وسعت این منطقه 40 هزار و 800 هکتار و ارتفاع بلندترین نقطه آن دو هزار و 787 متر بوده و دارای آب و هوای گرم و خشک و بارندگی حدود 200 میلی متر است.

این محدوده از سال 1351 با عنوان منطقه حفاظت شده "بهرام گور" تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست فارس قرار گرفته است.

منطقه حفاظت شده بهرام گور تنها منطقه ای در کشور بوده که جمعیت قابل ملاحظه و پویایی از گورخر ایرانی را در خود جای داده است.

حضور گونه های ارزشمند نظیر کاراکال، زاغ بور، هوبره، جبیر و... ارزش اکولوژیکی این زیستگاه پهناور را دو چندان می کند و تماشای حیات وحش به ویژه گونه های در معرض تهدیدی نظر گورخر ایرانی، هوبره و زاغ بور در این منطقه به سادگی امکان پذیر است.

منطقه حفاظت شده بهرام گور بیشترین جمعیت گورخر ایرانی را به خود اختصاص داده و یکی از مناطق مهم زندگی گونه های جانوری محسوب می شود ./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.