بحران اقتصادی ومالی در اسپانیا بر نسل های جوان این کشور تاثیر منفی زیادی گذاشته به طوری که اکنون یک چهارم جوانان زیر 20 سال در این کشور در فقر بسر می برند.


به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ،شبکه خبری یورونیوز در گزارشی به بررسی تاثیرات منفی بحران مالی واقتصادی بر زندگی نسل جوان اسپانیا پرداخت و به استناد گزارش شورای اقتصادی و اجتماعی اسپانیا اعلام کرد تاثیر بحران مالی بر فقر و نابرابری های اجتماعی بیشتر در بین جوانان نمود پیدا کرده است .
البته این مسئله صرفا به اسپانیا خلاصه نمی شود ودر دیگر کشورهای اروپایی نیز می توان نمونه های آن را دید.
فرناندو والدس رئیس شورای اقتصادی و اجتماعی اسپانیا در این باره می گوید در برخی کشورها ما دو یا سه نسل جوان داریم که از نظام آموزشی محروم مانده اند. حتی نسل های جوانی در برخی کشورهای اروپایی هستند که هرگز نمی توانند وارد بازار کار شوند.
گزارش شورای اقتصادی و اجتماعی اسپانیا چند روز بعد از انتشار نتایج تحقیق یونیسف منتشرمی شود که این نهاد وابسته به سازمان ملل در گزارش خود هشدار می دهد یک چهارم جمعیت کمتر از 20 سال اسپانیا در فقر زندگی می کنند. رقم این شاخص درفاصله سالهای 2008 و 2010 ، در فاصله سالهایی که بحران مالی در اروپا آغاز شد دو درصد بیشتر شده است .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار