شرکت آمريکايي اپل به منظور جلوگيري از ورود تازه ترين مدل تلفن همراه سامسونگ گالکسي اس تري به بازار، روند قضايي جديدي را در آمريکا بر ضد اين شرکت آغاز کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه،‌ اپل شکايت خود را به يک دادگاه منطقه شمال کاليفرنيا در سن خوزه ارائه کرد و در آن سامسونگ را به سرقت فناوري ابداعي خود متهم کرد. اين شکايت در حالي مطرح مي شود که سامسونگ قصد دارد گالکسي اس تري را در هفته هاي آينده روانه بازار آمريکا کند.
سامسونگ در واکنش به اين شکايت در بيانيه اي اعلام کرد: ادعاهاي اپل بي پايه و اساس است، ما به شدت به آنها اعتراض مي کنيم و در دادگاه نشان مي دهيم گالکسي اس تري نوآورانه و منحصر به فرد است.
سامسونگ اطمينان داد اين شکايت بر ورود گالکسي اس تري به بازار آمريکا تأثيري نخواهد داشت، اين گوشي ماه ژوئن همانطور که پيش بيني شده است وارد بازار آمريکا مي شود.
اپل و سامسونگ تبلت و تلفن هاي همراهي مي سازند که با سيستم عامل اندروييد محصول شرکت گوگل کار مي کنند. اين دو شرکت از بيش از دو سال پيش شکايت هاي متعددي مرتبط با حق ثبت اختراع خود در نزديک به10 کشور جهان عليه يکديگر مطرح کردند.
رؤساي دو شرکت تيم کوک رئيس شرکت اپل و جي سونگ چوي رئيس شرکت سامسونگ به دستور يک دادگاه فدرال در سان فرانسيسکو ماه مه با يکديگر گفتگو کردند که نتيجه اي در بر نداشت.
گالکسي اس تري سامسونگ از هم اينک در28 کشور جهان به ويژه در اروپا و خاورميانه به بازار عرضه شده است. اين گوشي هوشمند قرار است روز پنجشنبه در چين به فروش گذاشته شود و تا پايان ماه ژوييه در 145 کشور ديگر نيز عرضه مي شود.
به گزارش گالکسي اس تري به قابليت هاي شناسايي چهره، فرامين صوتي پيشرفته و پردازنده هاي قويتر که به کاربر امکان مي دهد هنگام فيلم نگاه کردن، ايميل هاي خود را بنويسد، مجهز است.
صفحه نمايش اين گوشي به قطر 1.2سانتي متر22 درصد  بزرگتر از نمونه قبلي اين گوشي گالکسي اس تو است که با استقبال زيادي مواجه شد و به اين شرکت امکان داد با پشت سر گذاشتن نوکيا به شماره يک جهان تبديل شود.
سامسونگ در شش ماه نخست سال 2012، چهل و چهار ميليون و 500 هزار تلفن هوشمند روانه بازار کرده است در حالي که سهم اپل در اين دوره، 35 ميليون و يکصد هزار گوشي بوده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار