رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی واحد علوم و تحقیقات گفت: افزایش بهره وری در روستاها نیازمند تغییر تفکر حاکم بر روستاهاست

 به گزارش سرويس صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، دکتر سید ابراهیم حسینی رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی این واحد در هم اندیشی "سیاست های بهره برداری از اراضی کشاورزی در ایران" (گذشته و حال) که در سالن علامه طباطبایی  واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، گفت:مسائل و مشکلات روستا پیچیده ولی در عین حال برای کارشناسان و محققان امری شناخته شده است .

دکتر حسینی افزود: نابرابری های ناعادلانه به واسطه پیشرفت تکنولوژی درشهرها موجب عقب افتادگی روستاها شده است، که این امر خود عدم پیشرفت و توسعه روستاها را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: اندیشمندان،موسسات تحقیقاتی ، کشاورزی و دانشگاه ها می توانند با برنامه ریزی و برگزاری همایش های تخصصی ، بخش کشاورزی کشور را مورد توجه بیشتری قرار دهند.

وی با بیان این مطلب که از منظر شاخص های توسعه در روستا ، نگاه ما تنها به توسعه کشاورزی محدود نبوده است گفت: برای توسعه در روستا ها باید جنبه های گوناگون اقتصادی،فرهنگی و اجتماعی را در نظر گرفت .

وی به اهمیت توسعه ی پایدار مبتنی بر استفاده از منابع موجود برای رفع نیازهای بشر با الویت حفظ این منابع برای نسل های آینده اشاره کرد و گفت: در حقیقت می توان افزایش تولید، بالا بردن سطح کیفیت زندگی ،کاهش فقر و بیکاری و درنهایت امنیت غذایی که زمینه ساز استقلال و امنیت ملی کشورهاست را از عوامل موثر در تحقق شعار توسعه و بهبود کشاورزی و منابع طبیعی برشمرد.

وی نقش روستاها در توسعه ملی و اقتصادی کشور را بسیار موثر خواند و با ذکر اینکه بخش قابل توجهی از توسعه ملی کشور وابسته به توسعه روستاهاست، افزود : سهم روستاییان در تامین مواد غذایی کشور 80درصد است و این در حالی است که روستاییان 30درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهند.

رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی واحد علوم و تحقیقات با ذکر اینکه 25 درصد از اشتغال کشور مربوط به اشتغال در روستاها است به نامگذاری امسال تحت عنوان تولید ملی و حمایت از کارو سرمایه ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود : دانشگاه ها باید دانشجویان خود را با هدف افزایش بهره وری و تولید ملی ، با مهارت های علمی و تخصصی بیشتری تربیت کنند تا در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری گام های عملی بردارند.

بر اساس این گزارش در هم اندیشی سیاست های بهره برداری از اراضی کشاورزی در ایران که در واحد علوم و تحقیقات تهران برگزار شد ،کارشناسان و محققان کشاورزی و علوم اجتماعی به بحث و بررسی و تبادل نظر پیرامون مسائل ، مشکلات و راهکارهای برون رفت از آن در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی در ایران ، پرداختند/عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار