تیم ملی والیبال ساحلی کشورمان اردیبهشت ماه سال جاری برای حضور در مسابقات تور جهانی گرنداسلم عازم کشور چین شد، پس از آغاز این رقابتها به طور رسمی از سوی روابط عمومی فدراسیون والیبال اعلام شد که تیم ملی ایران به دلیل شکست مقابل کانادا در مرحله زیر گروه نتوانست به مرحله دوم بازیها راه یابد و از دور رقابتها حذف شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تا به اینجای مطلب مشکلی در خصوص چگونگی حضور در این رقابتها وجود نداشت و فقط برخی کارشناسان علت حذف تیم ملی را بررسی فنی قرار دادند. که حمید موحدی بالا بودن سطح کیفی بازیها و نبود نفرات اصلی تیم ملی را دلایل عدم کسب نتیجه مطلوب در این بازیها عنوان کرد. اما پس از گذشت حدود 20 روز از برگزاری مسابقات گرند اسلم رئوفی یکی از اعضای تیم ملی حاضر در این پیکارها اعلام کرد که تیم ایران را به این بازیها راه ندادند.

رحمان رئوفی: به مانند توریست در چین حضور داشتیم

عضو پیشین تیم ملی والیبال ساحلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: ما در زمان برگزاری تورجهانی گرند اسلم به چین اعزام شدیم اما حتی یک بازی هم انجام ندادیم اما متاسفانه اعلام شده که مقابل تیم کانادا بازی را واگذار کرده ایم. به نظر من هدف از اعلام این خبر کذب فقط تخریب بازیکنان است. چرا نگفتند ما را به بازیها راه ندادند و به دروغ یک چنین نتیجه افتضاحی را در کارنامه کاری ما قرار دادند؟ و وجهه ورزشیمان را زیر سوال بردند.

رئوفی تصریح کرد: به دلیل آنکه ما برای نخستین بار در این مسابقات شرکت میکردیم هیچ امتیازی تداشتیم که بتوانیم در جدول رده بندی قرار بگیریم به همین دلیل در لیست تیمهای رزروی قرارما دادند تا در صورت انصراف یک تیم اصلی از حضور در مسابقات تیم ایران را به عنوان تیم جایگزین معرفی کنند که این اتقاف صورت نگرفت و تمامی 32 تیمی که میتوانستند در بازیها شرکت کنند به چین آمدند.

البته باید بگویم به غیر از تیم ایران 8 تیم دیگر هم در لیست تیمهای ذخیره قرار داشتند، آنها پس از آنکه مطلع شدند نمیتوانند در این تور شرکت کنند بدون اتلاف وقت چین را به مقصد کشورهای خود ترک کردند. تنها تیم ملی والیبال ساحلی ایران بود که همانند توریست به مدت یک هفته در کشور چین اقامت داشته و ما فقط به عنوان تماشاچی بازیها را نگاه کردیم.

من خط نخوردم، انصراف دادم

عضو پیشین تیم ملی والیبال ساحلی کشورمان که روز گذشته از ترکیب تیم ملی اعزامی به بازیهای ساحلی آسیا خط خورده است. در پاسخ به این سوال که آیا این افشاگری به خط خوردنش از تیم ملی مربوط می شود؟ گفت: من از تیم ملی خط نخوردم بلکه انصراف دادم. خودم نخواستم تیم را در بازیهای ساحلی آسیا همراهی کنم. در روزهای پایانی تمرینات آماده سازی شرایط را به گونه ای رقم زدند که من از ادامه همکاریم با تیم ملی انصراف دهم. به طوریکه پس از چهار ماه تمرین متوالی با "بهمن قلی پور" اقدام به تغییر یار ساحلی من کردند. دیگر نتوانستم شرایط بوجود آمده را تحمل کنم و انصراف دادم. زیرا من ماههاست که از خانواده خود به خاطر تیم ملی گذشته ام و این کار درست نیست که بخواند با یان نوع حرکات وجه ام را خراب کنند.

وی تصریح کرد: به دلیل فشردگی برنامه های تمرینی فرصت پیگیری اخبار مربوط به ساحلی را نداشتم اما شب گذشته وقتی اخبار پایگاههای اطلاع رسانی خواندم متوجه شدم که در این خبرها اعلام شده که ما به کانادا در چین باخته ایم در صورتی که این طور نبود.

قلی پور به خاطر جایگاهش راست نمی گوید

ادعای عدم حضور تیم ملی والیبال ساحلی ایران در مسابقات گرند اسلم از سوی بهمن قلی پور دیگر یار ساحلی باز حاضر در بازیها رد شد. رئوفی در این خصوص گفت: بهمن در حال حاضر چون در ت رکیب اعزامی به بازیهای ساحلی آسیا قرار دارد نمیتواند حقایق را بیان کند وی به خاطر حفظ جایگاهش مجبور به تایید خبر باخت ساختگیمان مقابل تیم کانادا در گرند اسلم است.

از سایت جهانی والیبال ساحلی استعلام بگیرید

عضو پیشین تیم ملی والیبال ساحلی کشورمان برای اثبات صحبتهایش گفت: تمامی صحبتهای من براساس واقعیت و اتفاقات بوجود آمده در جریان مسابقات گرند اسلم است برای اثبات گفته های من میتوانید به سایت جهانی والیبال ساحلی www.bvbinfo.com مراجعه کنید در این پایگاه نام تمامی تیمهای شرکت کننده در تور جهانی گرند اسلم به ثبت رسیده اما نام تیم ایران در هم لیست تیمهای ذخیره است. اما به هیچ عنوان اعلام نشده که ما به مصاف کانادا در مرحله زیر گروه رفتیم زیرا تیم ایران را به این بایزها راه ندادند.

بهمن قلی پور: علت حرفهای رئوفی را نمیدانم

بهمن قلی پور دیگر بازیکن حاضر در تیم والیبال ساحلی اعزامی به رقابتهای گرند اسلم است. وی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبررنگاران اظهار داشت: تمامی حرفهای رحمان را تکذیب میکنم.

وی تصریح کرد: ما برای حضور در مسابقات تور جهانی گرند اسلم به چین اعزام شدیم و در مرحله زیر گروه در مقابل تیم کانادا نتیجه را واگذار کرده و از صعود به مرحله اصلی بازیها بازماندیم.

عضو تیم ملی والیبال ساحلی گفت: من علت صحبتهای اخیر رئوفی و ایجاد حاشیه برای تیم ملی را نمیدانم. باید این سوال را از وی کرد که اگر به این رقابتها راهمان ندادند پس چرا به چین سفر کردیم؟ ما مقابل قدرت برتر والیبال ساحلی بد بازی کردیم باختیم و حذف شدیم. سطح بازیهای گرنداسلم بسیار بالاست و راهیابی به مرحله اصلی این مسابقات کار بسیار سختی است.

موحدی: به حاشیه سازی خط خورده ها عادت دارم

سرمربی تیم ملی والیبال ساحلی کشورمان در ادامه اظهار داشت: در طول سالهای اخیر تمام زندگی شخصی خود را برای این رشته صرف کرده ام. از این کار بازکنان متاسف میشوم، که تا زمانی که در ترکیب تیم ملی حضور دارند تمامی امور خوب و بر وفق مراد است اما زمانی که بنا به دلایل موجه وفنی نامشان از ترکیب اعزامی به یک مسابقاتی خاص حذف میشود شروع به حاشیه سازی میکنند. البته در طول سال اخیر با سه مورد از این دست حواشی از سوی ساحلی بازان مواجه شده ام و به نوعی میتوان گفت که به این کار خط خورده ها عادت کرده ام.

برخی ها فرهنگ ورزشی ندارند

حمید موحدی گفت: من همیشه پیش از آنکه نفرات اصلی اعزامی به یک تورنمنت را اعلام کنم طی جلسه ای با ملی پوشان آنها را از دلایل حذفشان از ترکیب مطلع میکنم. و با اشاره به نگاه ملی پوشان والیبال سالنی به نوعی آنها را در پذیرفتن حذف از تیم ملی متقاعد میکنم. به طور مثال ما دیدیم که ولاسکو سرمربی تیم ملی از امیر حسین و مهدی بازارگرد در مسابقات جهانی استفاده کرد آنها عملکرد خوبی در این بایها داشتند اما در ترکیب اعزامی به ژاپن برای مسابقات انتخابی المپیک نفرات دیگری را جایگزین این مهر های موثر کرد. هیچ یک از بازیکنان مذکور به نشان اعترض به تصمیم سرمربی حرفی نزدند و در مصاحبه های خود اعلام کردند کهما در خدمت تیم ملی هستیم، هروقت دعوت شویم با والیبال همکاری  خواهیم کرد. این نوع برخورد به معنای داشتن فرهنگ ورزش حرفه ایست که متاسفانه برخیها از آن بی بهره اند.

مسابقه دادیم به بدنه اصلی تور جهانی راه نیافتیم

وی در خصوص تورجهانی گرند اسلم اظهار داشت: برای راهیابی به بدنه اصلی این رقابتها باید 3 مرحله سخت و حساس را پشت سر گذاشت. ما در مرحله نخست به مصاف تیم ملی کانادا رفتیم و به دلیل باخت از صعود به مرحله دوم ای پیکارها و بدنه اصلی بازیها بازماندیم. حال رحمان رئوفی پس از گذشت یک ماه و درست زمانی که نامش در لیست نفرات تیم ملی نیست  اقدام به یک چنین کاری کرده است.

مدارک مستند حضورمان موجود است

سرمربی تیم ملی والیبال ساحلی گفت: در حال حاضر نمیخواهم تیم ملی والیبال ساحلی با ارئه تکذیبیه و یا بیانیه خاصی وارد حاشیه کنم ما فردا باید برای حضور در بازیهای ساحلی آسیا به چین اعزام شویم ولی در یک جمله میگویم مدارک و اسنادی که حضورمان در تورجهانی گرند اسلم را ثابت میکند وجود دارد. که در زمان مشخص و پس از بازگشت از این رقابتها به رئیس فدراسیون ارائه خواهم داد.

امتیازات ایران در سایت فدراسیون جهانی ثبت نشده

موحدی خاطرنشان کرد: در سایت رسمی فدراسیون جهانی FIVB امتیازت به دست آمده در دیدار تیمهای ایران و کانادا در مرحله زیر گروه به ثبت نرسیده است. زیرا در پایگاه نتایج بازی تیمهایی که به بدنه اصلی بایها دراه یافته اند ثبت میشود.

همین که به چین رفتیم خدا را باید شکر کرد

ما باید از حضورمان حتی در مرحله حذفی به عنوان یک اتفاق خوب در والیبال ساحلی یاد کنیم. حضور در مسابقات تورجهانی حتی در مرحله زیر گروه یکی از اتفاقاتی بود که ما سالها منتظر وقوع آن در رشته والیبال ساحلی بودیم تاکنون در طول سالهای اخیر نتوانسته بودیم حتی ادعای شرکت در این بایها را در حد حرف بکنیم اما خوشبختانه با پیگیریهای مستمر و شبانه روزی داورزنی این اتفاق صورت گرفت و نام والیبال ساحلی ایران در لیست تیمهایی که میتوانند در تورهای جهانی شرکت کنند به ثبت رسید.

داورزني: با خاطيان به شدت برخورد مي كنيم

رئيس فدراسيون واليبال که هم اکنون برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک در کشور ژاپن به سر میبرد گفت: موضوع مطرح شده در باره واليبال ساحلي بررسی می کنیم و  با خاطيان آن به شدت برخورد مي كنيم.

محمدرضا داورزني درباره موضوعات مطرح شده در خصوص  شركت نكردن تيم واليبال ساحلي در چين در مسابقات گراند اسلم، گفت: ما اين موضوع را به طور دقیق بررسي مي كنيم و از فدراسيون جهاني واليبال استعلام مي گيريم. در صورتي كه تيم واليبال ساحلي كه براي شركت در مسابقات واليبال ساحلي گراند اسلم عازم چين شده بود، برخلاف گزارشات داده شده در مسابقات مذكور شركت نكرده باشد، با خاطيان به شدت برخورد مي كنيم و ضمن اينكه از كار بركنار مي شوند، مي بايست كليه هزينه هاي سفر را بپردازند.

از طرف دیگر در صورتی تیم در این مسابقات شرکت کرده باشد و موضوعات مطرح شده غیر حقیقی باشد با افرادی که این مسائل را مطرح کردند برخورد قاطع می کنیم. بر اساس گزارشات گفته ميشود تيم ساحلي اعزامي در رقابتهاي زير گروه و انتخابي گراند اسلم شركت كرده وبه همين دليل اين مرحله (زير گروه) توسط فدراسيون جهاني واليبال اطلاع رساني نشده است، ولي ما از كميته ساحلي FIVB به صورت رسمي استعلام مي گيريم و همه چيز روشن مي شود. در هر صورت پس از روشن شدن موضوع، خاطیان آن از والیبال کنار گذاشته می شوند./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار