هفته نامه نوول ابزرواتور نوشت: با توجه به فرانسۀ در حال سقوط، اروپا در يك وضعيت بحراني و خطرناك قرار دارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، فرانسوا اولاند در زماني به رياست جمهوري فرانسه رسيده كه اقتصاد فرانسه متوقف شده و رشد اقتصادي تقريبا به صفر رسيده است. بيكاري دائما رو به افزايش است و توليد فرانسه نسبت به سال ۲۰۰۷، ۱۰ درصد كم شده اما از آن سو كسري بودجه ركورد تازه اي را به ثبت رسانده است.

اين هفته نامه فرانسوي مي افزايد: نتيجه تمام اين ها چيزي نبوده جز فقيرتر شدن فرانسوي ها. با اين حال، فرانسوي ها 10 درصد بيشتر از آن چه توليد مي كنند مصرف مي كنند؛ بنابراين اولين عامل رشد اقتصادي منفي، مصرف است.

فرانسه زير بار سه دهه بحران خرد شده، احترام و ارزش هاي فرانسوي از بين رفته است و اين امر يك درجه فرانسه را به گسست نزديك كرده است. همچنين اقتصاد فرانسه از سال ۲۰۰۷ تاكنون مدام در حال ركود است. از نظر نيكلا باوره، «مشكلات فرانسوي ها با عقبگردهاي اروپا، دو چندان شده است. اقتصاد منطقه يورو نيز ۴ درصد پسرفت داشته و آمار بيكاري در اين منطقه به ۱۱ درصد رسيده است.

در انتخابات اخير رياست جمهوري يك سوم راي دهندگان در دور اول، به كانديداهايي راي دادند كه بسيار ملي گرا و ضداروپا بودند. دوران معاصر اروپا با دهه ۳۰ قرن ۲۰ در اين قاره است [ظهور فاشيسم] و نبايد حافظه تاريخي كوتاه مدت داشت.
برچسب ها: اروپا ، فرانسه ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار