نماينده مردم خوي در مجلس با اشاره به اظهار تمايل روسيه براي همكاري با ايران جهت ساخت دومين نيروگاه اتمي كشور، گفت: ايران بايد ساخت نيروگاه هاي هسته اي را با تكيه بر توان داخلي دنبال كند.

مؤيد حسيني صدر نماينده مردم خوي در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با بيان اينكه دنيا به سمت استفاده هر چه بيشتر از انرژي هسته اي حركت مي كند، اظهار داشت: برخي از كشورهاي غربي مانند فرانسه 60 درصد انرژي كشورشان را از منابع هسته اي تامين مي كنند، تركيه نيز برنامه ريزي كرده تا در آينده با ساخت20 نيروگاه اتمي چرخه سوخت هسته اي را فعال كند و اين در جحالي است كه ايران تنها 2 درصد از انرژي را از طريق انرژي هسته اي تامين مي كند.

وي در ادامه توسعه انرژي هسته اي در كشور را يك ضرورت خواند و افزود: با توجه به برنامه پنجم توسعه استفاده هر چه بيشتر از انرژي هسته اي بايد در دستور كار قرار گيرد.


عضو كميسيون انرژي در مجلس هشتم درباره تمايل روسيه براي همكاري با ايران جهت ساخت دومين نيروگاه اتمي در كشور، تصريح كرد: ايران بايد اين بار با تكيه به توان داخلي وابستگي به شركتهاي روسي را كمتر كند، چرا كه روسيه شريك قابل اعتمادي نيست و بايد به سمت كشورهايي رفت كه به وعده خود وفادار تر هستند.

مؤيد حسيني صدر خاطرنشان كرد: دانشمندان كشورمان به توان بالايي در زمينه فن آوري هسته اي دست يافته اند و قطعا مي توانند با تكيه بر دانش خود نيروگاه هاي جديد هسته اي را بدون حضور كارشناسان خارجي، تاسيس كنند./پ3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار