شهردار قمصر از شناسنامه دارشدن 10 هزار اصله درخت فضاي سبز اين شهر با اجرای طرح شناسایی و پلاک کوبی درختان خبر داد.

علي اصغر شقايقي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان حفظ و نگهداري درختان سطح شهر ،احياي فضاي سبز، داشتن آمار كافي جهت جلوگيري از قطع بي رويه درختان را از اهداف اجرای طرح شناسایی و پلاک کوبی درختان برشمرد.

وی افزود: شناسایی و ثبت نوع ، تعداد و سن درختان بنام شهرداري از دیگر مزایا و اهداف اجرای این طرح است.

به گفته وی، با اجرای این طرح تا كنون تعداد 10 هزار اصله درخت طي دو مرحله با صرف اعتباری بالغ بر 100 میلیون ريال از محل اعتبارات شهرداري شناسنامه دار شد.

شهردار قمصر ميزان سرانه فضاي سبز این شهر را نسبت به جمعيت ثابت آن 340 مترمربع دانست و افزود: اين ميزان سرانه نسبت به جمعيت متغير شهر بسيار كم بوده و جوابگوي خيل عظيم گردشگران و مسافران نیست.شقایقی با تاکید بر شهرت جهان گستر شهر قمصر كه زبانزد خاص و عام است افزود: موقعيت جغرافيايي این شهر از يك طرف و وجود باغها و پاركهاي سطح شهر از طرفي دیگر اين مكان را همواره بعنوان باغشهری سرسبز و زیبا در دل كوير قرارداده که نگهداری و حراست از این فضای سبز گردشگر پذیر را ضروری کرده است.

وي افزود: وجود چنين فضايي موجب شده است تا قمصر بعنوان پايتخت گل و گلاب ایران در شش ماه اول سال پذيراي گردشگران از نقاط مختلف ايران باشد و همواره محلي جهت استراحت و تفريح ميهمانان بویژه از شهرهاي اطراف در فصل تابستان باشد .

شايان ذكر است شهر قمصر پايتخت گل و گلاب ایران با جمعيت ثابت 3600 نفري و متغير 60 هزار نفري در طول سال پذيراي بيش از 5/1 ميليون گردشگر داخلي و خارجي است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.