گروهي از زنان مصر با برگزاري تظاهراتي در ميدان التحرير خواهان پايان يافتن خشونت‌هاي جنسي و ايجاد "مصري جديد" پس از رژيم حسني مبارك شدند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردين ؛ اين در حالي است كه در زمان برگزاري اين تظاهرات ، صدها تن از اراذل و اوباش با حمله به زنان تظاهركننده در ميدان التحرير، آنها را مورد تعرض قرار دادند. اين گروه، مردان حاضر در اين تظاهرات را كنار زده و چند تن از زنان تظاهركننده را مورد تعرض قرار دادند.

براساس اين گزارش ، برخي از قربانيان گفتند كه حمله اين افراد اقدامي سازماندهي شده و براي خارج كردن زنان از تظاهرات دموكراسي خواهانه بوده است. حمله روز جمعه به زنان تظاهركننده در پي يكسري حملات كوچك ديگر در ميدان التحرير در زمان انقلاب 25 ژانويه صورت گرفت.

اوايل هفته گذشته نيز حدود 200 مرد ، يك زن را پيش از آنكه ديگران به كمكش بشتابند مورد ضرب و شتم و تعرض قرار دادند.

تظاهرات روز گذشته نيز با درخواست خاتمه دادن به اين نوع خشونت‌هاي جنسي صورت گرفت. حدود 50 زن در اين تظاهرات در حالي شركت كردند كه يك گروه بزرگ از مردان دور آنها حلقه حمايتي تشكيل داده بودند. تظاهركنندگان پلاكاردهايي در دست داشتند و شعار سر مي‌دادند. پس از آنكه تظاهركنندگان به گوشه پرجمعيت ميدان التحرير وارد شدند، يك گروه از مردان وارد حلقه زنان تظاهركننده شده ، حلقه آنها را به هم ريختند و به آزار و اذيت آنها پرداختند.

زنها در فعاليت‌ها، تظاهرات‌، امور پزشكي و خط اول انقلاب عليه نيروهاي امنيتي حضور داشتند. آنها همچنين طي 15 ماه گذشته نقش پيشرو در انقلاب مصر داشته‌اند.

تعرض و اعمال خشونت جنسي عليه زنان در قاهره يك امر رايج است. در گزارش سال 2008 مركز حقوق زنان مصر آمده است كه دو سوم زنان در اين كشور روزانه خشونت جنسي را تجربه مي‌كنند. خشونت گسترده در عيد فطر سال 2006 باعث شد تا پليس گشت‌هاي خود را افزايش دهد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار