مدیرکل شرکت توزیع برق مشهد از دومین کلان شهر مذهبی جهان به عنوان بزرگ ترین بخش اتوماسیون صنعت برق در کشور یاد کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، رضا سعیدی در سومین اجلاس سراسری گروه های تخصصی برق سازمان نظام مهندسی کشور با بیان این مطلب گفت: هم اکنون 400 نقطه در مشهد اتوماسیون می شود که قرار است این رقم در آینده ای نزدیک به یک هزار نقطه برسد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در این شهر چهار شرکت توزیع فعالند که یکی از آن ها شرکت برق منطقه ای خراسان رضوی است که با داشتن یک میلیون و 200 هزار مشترک و بیشتر از 200 هزار میلیارد تومان فروش سالانه، صنعت برق خراسان رضوی در کشور سرآمد می باشد.

مدیرکل شرکت توزیع برق مشهد ادامه داد: با وجود این که ایران کشوری توسعه یافته با جایگاه اقتصادی علمی اول در سطح منطقه است، به توانمندی های علمی و فن آوری های خوبی در همه حوزه ها رسیده ولی وضعیت کنونی صنعت برق در ایران پاسخ چشم اندازهای جهانی را به ما نمی دهد.

وی در ادامه افزود: یکی از شاخص های اصلی دنیا در صنعت برق SAIDL است که براساس این شاخص، هنوز با چشم انداز جهانی صنعت برق در دنیا فاصله داریم.

سعیدی خاطرنشان کرد: 1000 دقیقه خاموشی به ازاء هر نفر در سال، سطح تلفات 11 درصدی در کشور در این حوزه و عدم ارائه کامل خدمات در این حوزه به صورت مجازی از مشکلاتی است که پیش روی ما در چشم انداز جهانی قرار دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.