پس از آب های آرام روئینگ این بار پای دراگون بت هم به حاشيه هاي اخير فدراسيون قايقراني کشيده شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، با توجه به بحث تعلیق فدراسیون قایقرانی این روزها این فدراسیون دچار حواشی زیادی شده است به طوری که پای دراگون بت نیز به این حواشی کشیده شد.

در پی برکناری احمد دنیا مالی از ریاست فدراسیون قایقرانی در آستانه رقابت های المپیک 2012 لندن علاوه بر استعفای جمعی از مربیان و روسای کمیته های مختلف و همچنین مسئولان فدراسیون روسای فدراسیون جهانی نیز به دنبال پاسخی برای برکناری  ناگهانی دنیا مالی بودند و با ارسال نامه ای از سوی آنها فدراسیون قایقرانی کشورمان به صورت موقت تعلیق شد تا در زمان مقرر مسئولان وزارت ورزش پاسخ این نامه را ارائه کنند.

در طی هفته های گذشته فدراسیون قایقرانی دچار فراز و نشیب های زیاد می شد به طوری که نام فدراسیون جهانی روئینگ نیز به ایران رسید اواخر هفته گذشته بود که دبیر کل کنفدراسیون قایقرانی آسیا از ارسال نامه ای از سوی کمیته جهانی دراگون بت جهت تصمیم گیری در خصوص حضور ایران در مسابقات جهانی میلان خبر داد.

دراگون بت یکی از رشته های فعال در فدراسیون قایقرانی بود که با تقاضاهای احمد دنیا مالی ریاست فدراسیون قایقرانی کشورمان این رشته از فدراسیون جدا شد و فعالیت این رشته زیر نظر فدراسیون انجمن های ورزشی آغاز شد و همین امر باعث شد تا قایقرانان دراگون بت فعالیت خود را به صورت مستقل پیگیری کنند و در حال حاضر پای این رشته نیز به حاشيه باز شده است.

فدراسیون قایقرانی ایران عضو فدراسیون جهانی است و قرار است مسابقات جهانی دراگون بت زیر نظر این فدراسیون برگزار شود و با آنها ابراز خوشحالی کرده بودند که ایران هم در این مسابقات شرکت کند که به دلایلی از ثبت نام کشورمان برای حضور در این رقابت ها که شهریور ماه سال جاری در میلان ايتاليا برگزار مي شود به دست آن ها نرسيده است و به همين دليل فدراسيون جهاني قايقراني اين موضوع را به اطلاع كنفدراسيون قايقراني آسيا رساند.

اين گزارش حاكي است ، از ايران نيز براي حضور در اين رقابت ها دعوت شده بود اما با توجه به اينكه آن ها از ايران پاسخي دريافت نكردند آن ها به دنبال پاسخي به اين سوال هستند.

پس از بركناري دنيا مالي از رياست فدراسيون نامه تعليق موقت فدراسيون قايقراني از سوي ICP به ايران رسيد و به همين دليل با توجه به اينكه مسابقات جهاين ميلان از سوي اين فدراسيون برگزار مي شود دراگون بتي ها نمي توانند در اين رقابت ها شركت كنند و در حال حاضر ايران مي تواند در مسابقاتي كه از سوي فدراسيون جهاني دراگون بت (IDBF) برگزار مي شود شركت كنند.

با توجه به اينكه در زمان رياست احمد دنيا مالي شرايط اعزام قايقرانان آبهاي آرام به رقابت هاي بين المللي فراهم شده بود به همين دليل تيم هاي ملي بدون هيچ مشكلي در رقابت هاي كاپ جهاني مسكو آلمان حضور پيدا كردند اما حضور دراگون بتي هاي در پيكارهاي ايتاليا در هاله اي از ابهام است.

ياداور مي شود: همچنين در زمان رياست احمد دنيا مالي كشورمان به عنوان ميزبان مسابقات دراگون بت در سال 2013 انتخاب شد اما به دليل عدم پيگيري مسئولان فعلي اين رشته در فدراسيون انجمن هاي ورزشي ميزباني اين رقابت ها از ايران پس گرفته شد.

در اين خصوص علي قلم سياه دبير كل كنفدراسيون قايقراني آسيا در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، نامه فدراسيون جهاني دراگون بت اواخر هفته گذشته به دستم رسيد و اينكه آيا در اين فرصت مسئولان دراگون بت پاسخ آن ها را داده اند يا خير، من اطلاع دقيقي در اين خصوص ندارم./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار