با تغيير رئيس فدراسيون قايقراني و مشكلات تعليق اين فدراسيون، حالا دراگون بتي ها با دريافت نامه اي حق شركت در رقابت هاي جهاني ميلان را ندارند و اين موضوع نخستين پيامد تعليق قايقراني ايران است.

محمد كني در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران افزود: مسابقات جهاني دراگون بت شهريور ماه سال جاري در ميلان ايتاليا برگزار مي شود و متاسفانه برخي ها با توجه به عدم آشنايي با مسائل اقدام به جوسازي مي كنند به طوريكه در حال حاضر نيز با توجه به جداشدن اين رشته از فدراسيون قايقراني بار ديگر مسائل اين رشته تحت الشعاع قرار گرفته است.

وي گفت: پس از جدا شدن دراگون بت از فدراسيون قايقراني درحال حاضر اين رشته زير نظر فدراسيون انجمن هاي ورزشي فعاليت مي كند و مستقل است ICP فدراسيون جهاني قايقراني است كه درددل اين فدراسيون كميته دراگون بت فعاليت مي كند و به همين دليل مسئولان فدراسيون جهاني با ارسال نامه اي خواستار پاسخ به حضور تيم ملي دراگون بت كشورمان در اين رقابت ها شدند.

كني افزود: با توجه به اينكه دراگون بت نهادي مستقل است به همين دليل ما پاسخ نامه را داديم و مشكلي براي حضور در اين رقابت ها وجود نخواهد داشت.

وي تصريح كرد: پس از حل اين موضوع ما به دنبال ارسال دعوت نامه هستيم و از اواخر ماه جاري نيز اردوهاي آمادگي تيم هاي ملي برپا مي شود.

وي اظهار داشت: متاسفانه پيش از اين امكان انجام تمرينات آمادگي در درياچه آزادي تهران وجود نداشت و مسئولان فدراسيون چنين اجازه اي را به ما نمي دادند اما درحال حاضر پس از رايزني با محمد شروين اسبقيان سرپرست جديد فدراسيون هيچ مشكلي براي برپايي اردوها در درياچه آزادي نداريم و از اواخر ماه تمرينات تيم ملي از سر گرفته مي شود.

كني خاطرنشان كرد: همچنين پيش از اين از سوي يك نهادي كانكس براي استفاده از آن براي خوابگاه قايقرانان در اختيار اين رشته قرار گرفته بود اما مسئولان فدراسيون آن را تصاحب كردند و به گفته آن ها تنها درصورتی می توانستیم از این امکانات استفاده کنیم که این کانکس را به محل دیگری منتقل می کردیم و خوشبختانه پس از برطرف شدن این مشکل  در نظر داریم این امکانات را به خوابگاهی برای ملی پوشان تبدیل کنیم.

همچنین مسلم است جهانگیری، رئیس سابق کمیته دراگون بت در این خصوص گفت: در زمان ریاست من در کمیته دراگون بت کانکسی که دراختیار ما بود را به صورت امانت در اختیار هیئت قایقرانی استان تهران قرار دادیم و در حدود  5 ماه پیش این کانکس تحویل فدراسیون قایقرانی داده شد و فدراسیون این امکانات را به صورت امانت در اختیار گرفت و در طی این مدت احمد دنیا مالی رئیس سابق فدراسیون قایقرانی از این رشته حمایت بسیار زیادی کرد و اینکه فدراسیون اجازه نمی داد قایقرانان این رشته از امکانات دریاچه استفاده کنند صحت ندارد.

جهانگیری افزود: دنیا مالی زندگی خود را وقف قایقرانی کرد و در طی مدت فعالیتش تمام امکانات را نیز در اختیار قایقرانان دراگون بتی قرار داد.

رئیس سابق کمیته دراگون بت تصریح کرد: اینکه اردوهای تیم ملی در دریاچه آزادی تهران برگزار نمی شد و امکانات تمرینی قایقرانان در این محل وجود نداشت صحت ندارد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه دنیا مالی از تمام رشته ها حمایت می کرد جای تاسف است که دیگر وی در راس فدراسیون نیست و متاسفانه برخی ها با گفتن مسائلي به دنبال جو سازی هستند.

خاطر نشان می شود، در پی تعلیق فدراسیون قایقرانی نخستین پیامد آن نامه ای بود که از سوی فدراسیون جهانی برای دراگون بتی ها ارسال شد که تیم ملی اجازه حضور در مسابقات جهانی دراگون بت میلان را ندارد. ولی با این وجود مسئولان این رشته از پیگیری این موضوع و برطرف شدن آن خبر دادند و امیدواریم شرایط در این رقابت ها فراهم شود./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار