تحقیقات پلیس درباره کلاهبرداری از چند فروشنده لوازم صوتی-تصویری به شناسایی کلاهبرداری سابقه دار در داهل یکی از زندانهای اطراف تهران منجر شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، این پرونده وقتی گشوده شد که یک فروشنده لوازم صوتی-  تصویری به  دادسرای ناحیه 31 رفت و مدعی شد مرد ناشناسی که قرار بود از او یک دستگاه تلویزیون ال ای دی بخرد فریبش داده و کاری کرده تا با دستان خودش موجودی حسابش را که 18 میلیون تومان بود به حساب او واریز کند. این مرد در این باره گفت: چند روز قبل مردی با مغازه ام تماس گرفت و یک تلویزیون سفارش داد. این مرد گفت چون نمی تواند به مغازه ام بیاید پول تلویزیون را به حسابم واریز می کند و از من خواست یک روز بعد تلویزیون را برایش بفرستم. او چند ساعت بعد تماس گرفت و گفت به اینترنت دسترسی ندارد و می خواهد پول تلویزیون را کارت به کارت کند. من اطلاعات زیادی در این باره نداشتم و او گفت برای این کار مقابل یک دستگاه خودپرداز بروم. من هم به خودپردازی که در نزدیکی محل کارم بود رفتم و منتظر شدم تا مشتری ام نحوه کارت به کارت شدن پول را به من بگوید. او که با تلفن راهنمایی ام می کرد بعد از آنکه رمز کارت را وارد کردم از من خواست زبان دستگاه را به انگلیسی تغییر دهم. من هم همین کار را کردم. بعد او چند عدد را گفت و از من خواست آنها را وارد کنم. او گفت این عدد ها رمز حسابش است. او در ادامه شماره کارتش را اعلام کرد و بعد از وارد کردن آن کلید تایید را فشار دادم و در حالی که فکر می کردم پول تلویزیون به حسابم واریز شده آن را برایش فرستادم اما وقتی حسابم را کنترل کردم فهمیدم مشتری تلفنی ام سرم را کلاه گذاشته و من با دستان خودم همه پولهایم را به حساب او واریز کرده ام.
در چنین شرایطی تحقیقات برای به دام انداختن این مرد آغاز شد. نخستین اقدام پلیس بررسی حسابی بود که مالباخته پولهایش را به آن واریز کرده بود. این اقدام فاش کرد حساب متهم با استفاده از مدارک جعلی افتتاح شده است. با این حال ردیابی تلفنی که متهم با آن تماس گرفته بود نشان داد او از داخل یکی از زندانهای اطراف تهران نقشه این کلاهبرداری را طراحی و اجرا کرده است. بنابر این ماموران با ادمه یافتن تجسس های خود به یکی از سلول های زندان رسیدند و تبهکار سابقه داری بنام افشین را به دادسرا منتقل کردند. این زندانی در جریان بازجویی ها ضمن پذیرش اتهامش گفت تاکنون از این طریق از دهها نفر کلاهبرداری کرده و میلیونها تومان به جیب زده است.
بر اساس این گزارش هم اکنون تحقیقات برای بررسی زوایای پنهان این پرونده ادامه دارد./ز
گزارش از محمد جعفري   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار