بعضي از ترانه هاي آلبوم "آسرايي" با توجه به كلمات ناقص آن، شعرها را كوچه بازاري كرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، اولين نشست نقد و بررسي آلبوم موسيقي "خاطرات گمشده" فريدون آسرايي با حضور عوامل و منتقدين برجسته و با همت كانون ادبي آسمان شب گذشته 20 خرداد ماه در سالن آفتاب تالار ايوان شمس برگزار شد.

سعيد كريمي ترانه سرا و منتقد در خصوص آلبوم خاطرات گمشده فريدون آسرايي گفت: از ميان ترانه هاي سروده شده اشعار حسين غياثي و عبدالجبار كاكائي را بسيار دوست داشته و من مطلب ناقصي را در روايت غياثي نديدم.
وي افزود: ترانه آئينه حبيبه نيك سيرتي در اين آلبوم را بسيار ضعيف و كليشه اي ديدم كه تكرار بعضي از كلمات آن مانند آيينه، بسيار زياد بوده كه اين مطلب بيشتر در ترانه هاي خارجي به چشم مي آيد و معتقدم بخشي از اين ترانه كوچه بازاري بوده است.
وي ادامه داد: خوشبختانه نسل جوان در ترانه سرايي، گام هاي خوبي برداشته و من اين آلبوم را دوست داشتم.

*ترانه هاي غياثي، پيشرفت خوبي داشته است
همچنين افشين يداللهي ترانه سرا و منتقد گفت: ترانه هاي حسين غياثي نسبت به چندين سال قبل در اين آلبوم از پيشرفت قابل چشمگيري برخوردار بوده ولي كلمه سلام در ترانه غياثي مي‌توانست جور ديگري بيان شود و دوست داشتن در اين ترانه به خوبي واضح است.

* وزن ترانه هاي آلبوم ،‌ضعيف بود
همچنين ابراهيم اسماعيلي، ترانه سرا و منتقد گفت: آلبوم به لحاظ وزن ترانه ها قدري ضعيف است و به سمتي رفته كه كمتر كشف در آن اتفاق مي افتد و بيشتر ترانه هاي اين آلبوم مرا بهت زده كرد.
وي افزود: اين ترانه ها من را به اراده اي واحد نمي‌رساند و ما دوست داشتيم فقط مخاطب را با اين آلبوم مبهوت ببينيم.
وي در خصوص ترانه هاي حسين غياثي افزود: ترانه سلام در اين آلبوم بسيار طبيعي شروع شده و در پاره سوم، خيلي سطحي نوشته شده و من با شناختي كه از غياثي دارم او مي‌توانست بهتر از اين فراز و فرود شعرش را كنترل كند.

*چارچوب ترانه سلام براي 5 سال پيش بود
همچنين حسين غياثي شاعر بعضي از ترانه هاي آلبوم فريدون آسرايي گفت: من ترانه سلام را بسيار دوست دارم و قبول مي‌كنم كه اين ترانه جاي كار بيشتري داشت، با توجه به اين مطلب كه چارچوب آن براي 5 سال پيش بود.
همچنين محمد علي شيرازي ترانه سراي پيشكسوت در خصوص ترانه و هنر گفت: ترانه بيان احساس ترانه سرا است و با توجه شادي و غم هاي پيرامون مردم، هنرمند وظيفه انتقال حس را دارد.
وي افزود: گاهي هنرمندان وظيفه داشته احساس مردم جامعه خود را بيان كنند تا توجه مخاطبان به كاستي ها، بيشتر جلب شود.

*صداي آسرايي يك پديده است
همچنين مهرداد نصرتي ملودي ساز، در خصوص اين آلبوم گفت: گاهي با تلاش هاي بسيار در ساخت يك موسيقي سعي در شناساندن صداي يك خواننده را داريم. ولي صداي فريدون آسرايي يك پديده بوده و نيازي به شناساندن ندارد.
وي ضمن ابراز گله مندي از آسرايي تصريح كرد: فريدون آسرايي بايد كمتر ملودي بسازد به اين دليل كه او استادانه، ملودي هاي بد را خوب مي‌خواند و معتقدم بايد بيشترين تمركز خود را روي اين مسئله بگذارد.

*سبك آسرايي با گيتار نيست
همچنين پدرام كشتكار، موسيقيدان در خصوص صداي گيتار آكوستيك و الكترونيك گفت: صداي گيتار آكوستيك و الكترونيك آلبوم خاطرات گمشده خيلي شنيده مي شود و اين بايد زماني اتفاق افتد كه سبك آن خواننده گيتار باشد.
وي افزود: سبك آسرايي متفاوت است و با گيتار آگوستيك و الكترونيك ربطي ندارد.
وي اظهارداشت: ميكس بد اين آلبوم لطمه بزرگي به خاطرات گمشده آسرايي زد و با توجه به مهارت اين خواننده در خواندن با ميكس بد، صداي او شنيده نمي شود.

*ميكس بد را قبول دارم
همچنين پاشا يثربي، موسيقدان و موسيقي ساز آلبوم خاطرات گمشده گفت: ميكس بد و تاثير آن را روي خوب يا بد بودن شنيدن صداي خواننده را قبول مي‌كنم.
وي افزود: زمان ما بسيار محدود بود و ما با تمامي تلاش ها نتوانستيم اين مشكل را حل كنيم.
وي در خصوص استفاده از گروه زهي، تصريح كرد: از گروه زهي به اندازه كافي استفاده كردم ولي در بقيه موسيقي هاي اين آلبوم نيازي به ادامه آن را نديدم./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.