معاون فرهنگی مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة النبی گفت: نمادهای بدحجابی نوعی القای فرهنگ بوده که متاسفانه نسبت به آنها توجهی نمی‌شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام محمد باقی امروز در قم با اشاره به فعالیت‌های مرکز ریحانة النبی اظهار کرد: این مرکز فعالیت‌هایی در زمینه تولید محصولات فرهنگی، بررسی فعالیت‌های ضد حجاب در سطح کشور و مقابله مناسب با آنها انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز به مقابله با محصولات ضدفرهنگی و تدوین و توزیع کتاب و بازی‌های رایانه‌ای با زبان کودکان می‌پردازد.

معاون فرهنگی مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة النبی با اشاره به بازی‌های تولید شده از سوی مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة النبی گفت: اکنون بازی‌های «جشن حجاب» با موضوع محرم و نامحرم، «نردبان بهشت» با موضوع خانواده و «پرواز با فرشته» با موضوع دام‌های شیطان وارد بازار شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون کتاب مروارید بهشتی برای پایه‌های سوم، چهارم و پنجم ابتدایی و کتاب صدف آسمانی با موضوع تاریخچه چادر به زبان کودکان منتشر شده است.

باقی با اشاره به تهدید همه جانبه در زمینه بدحجابی گفت: با وجود این تهدیدها از عواقب این معضل آگاهی نداریم، بنابراین باید از ابتدا از القائات ناخودآگاه بی‌حجابی‌ها و بدحجابی‌ها به کودکان جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه کمترین توجه را به نمادهای بدحجابی داریم، خاطرنشان کرد: بر اساس گفته متفکران غربی، برای تغییر فرهنگ باید از نمادها آغاز کنیم زیرا مردم به نمادها حساس هستند.

معاون فرهنگی مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة النبی عنوان داشت: این نمادها در واقع به القای فرهنگ می‌پردازند، ولی تنها زمانی که نمادهای بدحجابی و دیگر معضلات نهادینه شد، تصمیم می‌گیریم آنها را تغییر دهیم.

وی یادآور شد: نمادهای بدحجابی موجود قبح بدحجابی را از بین برده تا به عنوان ارزش برای کودکان و دیگر گروه‌های سنی پذیرفته شود و ما باید نسبت به این مسئله هوشیاری لازم را داشته باشیم./ج1

برچسب ها: قم ، بدحجاب ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.