رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: به همت بسیج جامعه پزشکی نخستین بیمارستان صحرایی استان بوشهر در روستای زیارت ساحلی از توابع شهرستان دشتی راه‌اندازی می‎شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، غلامرضا حیدری امروز در بوشهر اظهار داشت: با راه‎اندازی بیمارستان صحرایی، خدمات موثر و خوبی به مردمی که به هر نحو امکان دسترسی به خدمات تخصصی و فوق تخصصی برای آنها فراهم نیست مهیا شده است.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات در مناطق محروم از سیاست‎های بسیج جامعه پزشکی کشور است، افزود: هدف از راه‎اندازی بیمارستان صحرایی خلیج فارس، عمل به وصیت رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی «ره» و فرمایشات مقام عظمای ولایت در کمک به مردم محروم و نشان دادن روحیه بسیجی در ارائه خدمت به هموطنان است.

حیدری با اشاره به ثبت‌نام بیش از 3 هزار نفر از مردم برای دریافت خدمات درمانی از این بیمارستان گفت: با اطلاع‎رسانی انجام شده توسط همکاران بسیجی در شبکه‎های بهداشت و درمان و مراجعه مردم به مراکز بهداشتی درمانی و خانه‎های بهداشت تمامی تخصص‎ها بر مبنای درخواست خود مردم در این بیمارستان فراهم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: تخصص‎های داخلی، اطفال، زنان و زایمان، جراحی عمومی، اورولوژی، مغز و اعصاب، چشم، ارتوپدی، قلب، فوق تخصص ریه، کارشناس تغذیه و دندانپزشکی در این بیمارستان به مراجعه‌کنندگان خدمات درمانی ارائه می‎دهند.

حیدری اضافه کرد: بخش‎های آزمایشگاه، داروخانه، تزریقات و پانسمان و اتاق عمل نیز در این بیمارستان وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به وجود اتاق عمل در این بیمارستان صحرایی گفت: تا آنجا که ممکن است تمامی خدمات در این مکان ارائه می‎شود و اگر نیاز به بستری و اعمال جراحی تخصصی وجود داشت با برنامه‎ریزی‎های انجام شده اعمال جراحی آنها به صورت رایگان در بیمارستان فاطمه زهرا «س» بوشهر انجام می‎شود.

وی ضمن تشکر از فرماندهی سپاه امام صادق «ع» و فرماندهی منطقه دوم دریایی سپاه بوشهر در راه‎اندازی این بیمارستان بیان کرد: این نخستین تجربه استان در امر احداث بیمارستان صحرایی است که به همت بسیج جامعه پزشکی شکل گرفت و مطمئنا سال آینده با توجه به تجاربی که از این برنامه کسب خواهد شد با برنامه‎ریزی بهتر و مناسب‎تر در مناطق دیگر استان اجرا خواهد شد.

حیدری با بیان اینکه این بیمارستان برای شهرستان‎های دشتی، دیر و تنگستان طراحی شده تصریح کرد: تمامی خدمات ارائه شده در این بیمارستان به صورت رایگان انجام می‎شود./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.