با هدف کنترل و جلوگیری از افزایش رسوبات طرح علاج بخشی سد ماکو اجرا می شود

فرماندار شهرستان ماکو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با اعلام این مطلب گفت: این طرح به منظور جلوگیری از رسوب گذاری در اطراف سد، جلو گیری از ریزش سنگ ها به جاده دسترسی سد و کنترل سیلاب برای رسوب در اطراف تاج سد اجرا می شود .

حمید احمدیان با اعلام اینکه این طرح از نیمه دوم سال گذشته شروع شده است افزود: برای اجرای این طرح که 50 در صد پیشرفت دارد تاکنون 180 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی در ادامه باز سازی و بهسازی جاده دسترسی به سد، بتن ریزی کناره های جاده سد و همچنین اجرای طرحهای کنترلی و اقدامات تکمیلی برایجلو گیری از ریزش سنگها در کناره های جاده دسترسی به سد ماکو را از دیگر اقدامات در قالب طرح علاج بخشی در سد ماکو بیان کرد و افزودبرای ادامه اجرای طرح علاج بخشی در سد ماکو 480 میلیارد ریال دیگر هزینه میشود.

فرماندار ماکو در ادامه به ظرفیت آب موجود در پشت سدهای این شهرستان اشاره کرد و گفت در حال حاظر 158 میلیون متر مکعب آب در پشت سدهای ماکو، شهید قنبری و دانالو وجود دارد.

وی زمین های زراعی تحت پوشش این سد ها را بر روی هم 20 هزار هکتار اعلام کرد و خاطر نشان ساخت هم اکنون سد دانالوی ماکو در حال سرریزی است./ب

برچسب ها: ماکو ، سد ، پیشرفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.