عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي برگزاري نمايشگاه بين المللي صنايع دستي جاده ابريشم را فرصتي با ارزش عنوان كرد و گفت: اين نمايشگاه بهبود روابط را در حوزه اقدامات و قراردادهاي فرهنگي و اقتصادي با كشورهاي خارجي در پي خواهد داشت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز ، فرهنگي تشريح كرد: اين نمايشگاه و حضور نماينده هايي از كشورهاي مختلف در آن، مي تواند زمينه ساز مناسبات و ارتباطات دوسويه ايران ، به ويژه استان آذربايجان شرقي با كشورهاي جاده ابريشم شود.

وي تصريح كرد: نمايشگاه بين المللي صنايع دستي جاده ابريشم مي تواند مبناي هماهنگي هاي بيشتر براي برقراري پل ارتباطي شرق و غرب در حوزه فرهنگ و هنر به ويژه هنرهای سنتی و صنايع دستي قرار گيرد.

فرهنگي برپايي نمايشگاه هاي صنايع دستي را يكي از رويدادهای فرهنگي با ارزش در كشور توصيف كرد و گفت: اين نمايشگاه ها در زمينه هاي گسترده اي همچون بازار فروش محصولات فرهنگي و هنري تاثير مستقيم دارد.

نماينده مردم تبريز، اسكو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان كرد: با اطلاع رساني هاي خوب و كافي در حوزه نمايشگاه هاي صنايع دستي مي توان به انواع تبادل ها و همكاري هاي فرهنگي دست يافت.

محمد حسين فرهنگي آذربايجان شرقي را قطب صنايع دستي كشور خواند و گفت: اين استان در حوزه صنايع دستي و اقدامات مرتبط با آن نظير توسعه، آموزش و برپايي نمايشگاه هاي فروش و نمايش صنايع دستي پيشرو است.

وي صنايع دستي را حوزه اي نيازمند توسعه و توجه هميشگي در بعد كمي و كيفي عنوان كرد و گفت: آذربايجان شرقي با توجه به پيشينه خوب و قدرتمندي كه در حوزه توليدات صنايع دستي متنوع دارد، بهترين مكان براي برگزاري نمايشگاه بين المللي صنايع دستي جاده ابريشم بوده است.

 گفتني است، نمايشگاه بین المللی صنايع دستي جاده ابریشم با حضور هنرمنداني از کشورهای خارجی مانند مالزی، برونئی، ترکیه، آذربایجان و تاجیکستان و استان های سراسر كشور، از تاريخ اول تا پنجم تیر سال جاري در سالن امیرکبیر نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار مي شود/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.