وكيل و عضو هيئت مديره شركت تحقيقاتي تجاري «بامتيك» كشور ليتواني اظهار داشت: ساختار معماري شگفت انگيز و تو در توي بازار جهاني تبريز آن را همانند يك شهر، عظيم و پيچيده كرده است.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، «رابرت جودكا» امروزدر حاشیه بازدیداز بازار تبريز، افزود: راسته ها و بخش هاي مختلف اين بازار مانند خيابان هاي يك شهر بزرگ به يكديگر متصل مي شوند كه بسيار جالب توجه است.


جودكا تصريح كرد: فرهنگ و تمدن موجود در بازار با توجه به جريان داشتن زندگي و كسب و كار، با اين تاريخ طولاني بسيار زيبا و تاثيرگذار است.


وي ايران و به ويژه آذربايجان شرقي را داراي مردمي مهربان و خونگرم عنوان كرد و گفت: ثبت بازار تبريز در يونسكو موجب شناساندن اين اثر تاريخي عظيم به جهانيان شده اما با مشاهده اين اثر از نزديك متوجه شديم كه تصوير واقعي بازار تبريز بسيار باشكوه تر و زيباتر از عكس ها، فيلم ها و توصيفات آن است.


اين وكيل دادگستري همچنين با اشاره به بازديد خود از موزه مشروطه اظهار داشت: موزه و خانه مشروطه تصويري دقيق و شفاف از بخشي از تاريخ جنگ هاي بين المللي و تاثيرات آن در ايران را نشان مي دهد.


رابرت جودكا تصريح كرد: تاريخ دوره مشروطه و ديدن عكس ها و آثار و روايات ايستادگي ها و مبارزات مردم و رهبران ديني و ملي اين منطقه در مشروطه خواهي بسيار جالب و تحسين برانگيز بود.


وي تبريز را شهر خوب، زيبا و جالب توصيف كرد و گفت: اين شهر توانسته نشانه ها و نمادهاي تاريخي و فرهنگي خود را در كنار استفاده از تكنولوژي و ساختمان هاي زيبا و مدرن حفظ كند كه با توجه به قرارگيري در شاهراه جاده كهربا و ساير خصوصيات، ما را به افزايش ارتباطات فرهنگي و تجاري با اين استان ترغيب كرده است.


گفتني است:  گروه رسانه ای و تحقیقاتی جاده کهربا از موزه آذربایجان، مسجد جامع تبریز، موزه مشروطه و بازار بزرگ تبریز بازدید کردند./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.