در راستاي بومي سازي تجهيزات شرکت فولادمبارکه نخستین بار شيب سنج مکانيکي قالب ريخته گري در ناحیه فولاد سازی و نورد پیوسته سبا به بهره برداري رسيد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان کارشناس ناحيه فولادسازي و نورد پيوسته سبا فولاد مبارکه با اشاره به ساخت اين تجهيز گفت : در راستاي دستيابي به اهداف شركت يكي از تجهيزات مهم كه جهت اندازه گیری قالب ريخته گري استفاده ميشود درطي يك طرح بهبود ساخته شد و به بهره برداري رسيد.

فرشید معتمدی با توضيح در خصوص اين تجهيز افزود : دستگاه شيب سنج قالب براي تنظيم شيب صفحات مسي باريك قالب بكار برده مي شود و از حساسيت و دقت بالايي برخوردار است به طوري كه هر گونه خطايي منجر به مصرف بالاي صفحات مسي، مشكلات فرآيندي و حتي دربعضي از موارد منجر به پارگي تختال مي گردد.

وی ادامه داد : ساخت اين دستگاه انحصارا" در اختيار چند شركت خارجي محدود بوده که از آن جمله ميتوان به شرکت FIDER SYSTEM کشور ايتاليا اشاره کرد .

این کارشناس با اشاره به اینکه انحصاري بودن توليد اين تجهيز باعث شده بود، تعميرات آن مشكلات زيادي بوجود آورد افزود:همين مهم باعث شد كاركنان واحد ريخته گري سبا با تلاش و پيگيري مستمر و با اجراي طرح بهبود ، در زماني نزديک به 2 ماه موفق به طراحي ؛ ساخت و بهره برداري شيب سنج مكانيكي شوند.

وي افزود: از مزاياي شيب سنج مکانيکي بومي سازي شده نسبت به شيب سنج ديجيتالي ميتوان به سادگي كار با تجهيز ؛ استحكام ؛ سبكي و عدم نياز به شارژ الكتريكي اشاره كرد.

علاوه بر اين باتوجه به قيمت نمونه خارجي که معادل 15 هزار دلار ميباشد، هزينه ساخت داخل شيب سنج با كاهش چشمگيري معادل يك سي ام نمونه خارجي تمام شده‌ است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.