وزير صنعت معدن و تجارت ازمدير عامل جديد ايميدرو خواست هرچه زودتر جدولي ساده اما كامل در باره وضعيت كنوني اين سازمان ارائه دهد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از (شاتا) ، " مهدي غضنفري " در مراسم معارفه و توديع مديران قبلي و جديد سازمان توسعه و نوسازي معدن و صنايع معدني ايران كه بدون حضور خبرنگاران برگزار شد ، تاكيد كرد : ايميدرو بايد به عنوان يك سازمان اجرايي اشتغالزايي ، ايجاد فرصت هاي بيشتر براي توليد ، افزايش صادرات و سرمايه گذاري بيشتر را كار اصلي خود قرار دهد كه درغير اين صورت راه به بيراهه رفتن است .

وي.
به گفته وزير صنعت ، معدن و تجارت اين جدول بايد به موضوعاتي چون ميزان تامين منابع مالي از منابع مختلف براي پروژه ها ، چگونگي ايجاد ظرفيت هاي جديد توليد ، رقم صادرات و ميزان فروش بپردازد.
از نظر دكتر غضنفري، ايميدرو يك سازمان توسعه اي است و در هر مقطع از تاريخ صنعتي كشور ضمن انجام ماموريت هاي هميشگي خود ماموريت هاي ويژه اي هم دارد به عنوان مثال در شرايط حاضر بايد حتي الامكان از عمليات كارخانه داري و مديريت توليد گذر كرد و به كارخانه سازي و مديريت بهره وري روي آورد .
وزير صنعت ، معدن و تجارت با بيان اينكه ، در ايميدرو تنها با يك سازمان و نهاد فني مواجه نيستيم ، عنوان كرد: نبايد اجازه دهيم برخي مسائل در موضوعات فني همچون سرمايه گذاري ، پروژه ، معدن ، اكتشاف، خريد و فروش پنهان شود و كار كردن را سخت كند .
وي همچنين از "فريدون احمدي" مديرعامل جديد ايميدرو به عنوان فردي آشنا به امور اجرايي نام برد و گفت: وي تاكنون پروژه هاي بسياري را با موفقيت مديريت كرده ، با موضوع سرمايه گذاري و بنگاه داري به خوبي آشنا است و به عنوان رييس هيات مديره مس و مسئوليت پيشين او در معاونت پارلماني مجلس با مسائل تخصصي و اجتماعي به خوبي آشنا است .

غضنفري با قدرداني از خدمات "وجيه اله جعفري " در دوران سرپرستي ايميدرو ، گفت: وي در يك شرايط خاصي سكان دار اين سازمان بوده و با كمك و بهره گيري از تجربه او مي توان كارها را به سرعت به جلو برد.
وزير صنعت ، معدن و تجارت با تاكيد براينكه بايد در مسير دستور رهبري در سال توليد ملي ، حمايت از كار و سرمايه ايراني قدم برداريم ، ادامه داد: اين سازمان بايد در اشتغالزايي موثر باشد و كار توسعه اي - اقتصادي كند.
*
ايميدرو بايد يك سازمان توسعه اي – اقتصادي با نگاه خصوصي باشد
غضنفري ادامه داد : ايميدرو بايد يك سازمان توسعه اي - اقتصادي با نگاه خصوصي باشد و دراين سازمان كار حرف اول را بزند .
وي با اشاره به وجود بيش از 57 ميليارد تن ذخاير معدني در كشور و اينكه از اين ميزان تنها 300 ميليون تن استخراج مي شود ، گفت: بايد براي به اتمام رساندن طرح هاي نيمه تمام عزم خود را جزم كنيم.
غضنفري وجود بيش از حدود 40 شركت زير مجموعه ايميدرو را مورد توجه قرار داد و افزود: اين سازمان گسترده مي تواند با جذب منابع مالي جديد فرايند حركت سريع تر را كه نيازمند نگاهي متفاوت است ، ادامه دهد.
*
تاكيد وزير بر عملياتي كردن سرمايه گذاري 20 ميليون تن توليد كنسانتره و گندله
وي همچنين ادامه داد : با توجه به اخذ مصوبه استاني در استان خراسان رضوي مبني بر سرمايه گذاري براي توليد 20 ميليون تن كنسانتره و گندله از منابع معدني ، ذخاير معدني خواف سنگان اين سرمايه گذاري بايد هرچه سريع تر توسط مديريت جديد عملياتي گردد .
غضنفري افزود: از ايميدرو انتظار مي رود در مورد ساير پروژه هاي نيمه تمام و ذخاير معدني موجود هم همانند معدن خواف با سرعت و با دقت عمل شود .
وي با اشاره به فعاليت هاي خوبي كه در فولاد مباركه ، ذوب آهن اصفهان ، شركت ملي مس و ساير معادن انجام شده و همچنان در حال انجام است ، از ايميدرو خواست تا با پيگيري مشكلاتي چون عدم دريافت به موقع ارز ، مشكل ماشين آلات و وضعيت كالا در گمرك سرعت عمليات پروژه ها را بالاتر برد.
*
ايميدرو بايد نسبت به پروژه ها ، طرح ها و صنايع معدني حساس باشد
وزير صنعت ، معدن و تجارت معتقداست : ايميدرو نه تنها بايد نسبت به پروژه ها ، طرح هاي و صنايع معدني دولتي حساس بوده و آنها را پيگيري كند ، بلكه بايد نسبت به همه فعاليت هاي معدني معدن كاران و صنايع معدني بخشي خصوصي و جذب سرمايه گذاران حائز شرايط براي آن بخش و حل مشكلات آنها برنامه پيگيرانه داشته باشد .
به گفته غضنفري ، معدن همچنان موضوعي است كه نيازمند معرفي و اطلاع رساني بيشتري است تا هم مردم و هم سرمايه گذاران بيشتر با مزاياي كار در اين حوزه آشنا شوند و سرمايه هاي بيشتري به اين سمت سوق پيدا كند .
وي همچنين با قدرداني از كاركنان ايميدرو براي ياري مسئولان براي رسيدن به اهداف سال توليد ملي ، افزود: از همكاران خود در ايميدرو و همه كساني كه براي سربلندي انقلاب اسلامي تلاش خود را مي كنند، سپاسگزارم .
در پايان اين مراسم وزير صنعت ، معدن و تجارت علاوه بر ارايه حكم مديرعاملي "فريدون احمدي " به وي ، با اهدا لوح تقدير از خدمات "وجيه اله جعفري " در دوران سرپرستي ايميدرو قدرداني كرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار