سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهار محال و بختیاری گفت: هنرمند استانمان همزمان با روز صنایع دستی از معاون رئیس جمهور لوح تقدیر دریافت کرد.

مهرداد رئیسی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران شهرکرد گفت: در مراسم بزرگداشت روز صنایع دستی در نمایشگاه بین اللملی صنایع دستی در تهران "یدالله نیکزاد" هنرمند رشته هنری قفل سازی استان چهار محال و بختیاری از رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و معاون رئیس جمهور لوح تقدیر دریافت کرد.

رئیسی افزود: یدالله نیکزاد بیش از 40 سال است که در رشته قفل سازی در این استان فعالیت می کنند.

وی بیان داشت: ‌‌لوح تقدیر با در نظر گرفتن عواملی چون درجه هنری‌، سابقه کار‌، سابقه تدریس و کار آفرینی هنرمند‌، رعایت اصالت آثار تولیدی و دریافت مهر اصالت یونسکو به هنرمندان اهدا شده است.

رئیسی با اشاره به اینکه قفل سازی در چالشتر از دیر باز رواج داشته است، بیان داشت: قفل سازان چالشتری این حرفه را از پدران خود آموخته اند و می شود گفت که شغلی ارثی است.

چالشتر، مرکز فلزکاری این استان بوده وکلیه ابزار فلزی مانند چاقو، قیچی، کلاه خود، شمشیر، انواع انبر، درکوب و وسایل تزیینی مورد استفاده در درها و پنجره ها با ظرافت و سلیقه های خاصی توسط هنرمندان قفل سازساخته می شده است.

شهر چالشتر در 4کیلومتری مرکز استان چهارمحال وبختیاری قرار گرفته است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.