اسلامي شدن دانشگاه ها از موضوعاتي است كه همواره مورد توجه مردم و مسئولان جمهوري اسلامي بوده و به ويژه در چند سال گذشته مورد اهتمام ويژه قرار گرفته است.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت فرهنگي دانشگاه آزاد؛ محمد مهدی مظاهري، معاون فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برخي شاخص هاي اسلامي شدن دانشگاه ها، بر مشاركت فعال تمامي دانشگاه ها جهت تدوين شاخص هاي فرهنگي تأكيد كرد.

وي اسلامي شدن دانشگاه ها را از دغدغه هاي بنيانگذار انقلاب اسلامي امام خميني (ره) و رهبر فرزانه انقلاب دانست و افزود: از نخستين روزهاي پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي، موضوع سلامت اخلاقي و فرهنگي دانشگاه و اسلامي شدن آن مورد توجه جدي قرار گرفت و يكي از دلايل تشكيل شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز اهميت اين موضوع بوده است.

مظاهری گفت: از آن زمان تاكنون فعاليت هاي بسياري در اين جهت انجام شده كه لازم است اين فعاليت ها همگام با گذشت زمان و تحولات فرهنگي جامعه و فرهنگ عمومي بازخواني شود.

مظاهري با اشاره به نقش شوراي اسلامي شدن دانشگاه ها در تحقق اين هدف مهم اشاره كرد: اين شورا با عضويت تمامي دستگاه ها و نهادهاي مرتبط با دانشگاه ها و فرهنگ عمومي به صورت منظم برگزار مي شود و معاونت فرهنگي دانشگاه نيز به عنوان عضو شورا مشاركت دارد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: بر اساس ضرورت هاي موجود شاخص هاي فرهنگي دانشگاه اسلامي در معاونت فرهنگي دانشگاه و با مشاركت دانشگاه ها در حال تدوين است كه انجام آن مي تواند در تصميم گيري ها و شناخت فرصت ها و تهديدها، متوليان فرهنگي دانشگاه ها را ياري دهد.

مظاهری در پايان با اشاره به اولويت فرهنگ در تمامي اركان دانشگاه اظهار اميدواري كرد فرهنگ و در رأس آن مكارم اخلاقي و اخلاق مداري بيش از پيش در فضاي دانشگاه ها قوت يابد و حوزه و دانشگاه به عنوان الگوي اخلاق مداري و فرهنگ محوري در جامعه أثر گذار باشند از اين رو رويكرد اخلاق مداري، هويت ديني و توسعه فرهنگي در سال جاري مورد توجه و تأكيد معاونت فرهنگي دانشگاه قرار گرفته است.

شايان ذكر است در سال جاري موضوع «توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني» كه در آغاز سال از سوي رهبر فرزانه انقلاب مطرح شد از سوي معاونت فرهنگي دانشگاه به عنوان اولويت نخست فعاليت هاي فرهنگي دانشگاه اعلام شده است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار