آیت الله جوادی آملی در دیدار اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین گفت: مذاکرات ایران با گروه 1+5 نوعی تعلل غربی ها و وقت کشی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، وی در دیدار اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین افزود: غرب وقتی با دست خالی سراغ مبانی رفت، مواد حقوقی دلخواه از خود در می‌آورد و به همین دلیل در بغداد و در ترکیه معطل کردند و در مسکو هم معطل خواهند کرد .

آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تا قانون گذار منبع شناس نباشد عرفی فکر می کند تصریح کرد: کشوری که این همه آب و خاک دارد، نباید مشکل فقر داشته باشد.

وی افزود: کشور ایران چهار فصل است؛ آب فراوان دارد که هرز می رود، خاک فراوان، ولی در عین حال بیکار و فقیر هم دارد ؛ ضعف مدیریت یعنی همین؛ امکانات فراوان، درگیری زیاد و عده ای هم بیکار و فقیر؛ نتیجه این است که روزی تازیانه این کار را خواهیم خورد.

آیت الله جوادی آملی تاکید کرد: مسئله فقر و گرانی چیزی نیست که عادی از کنار آن بگذریم و توقع داشته باشیم جوانان بیکار و فقیر را با موعظه اخلاقی کنیم؛ این توقع بی جایی است.

وی با بیان این که خداوند ما را بدون سرمایه باقی نگذاشته است اظهارداشت: تفکیک قوا که در کشور ما و کشورهای دیگر پذیرفته شده است، چیز خوبی است و در درون ما هم وجود دارد؛ در کشورهای غربی قانون وضع می کنند و قانونگذارند، اما در کشور اسلامی، ما براساس منابع قانون شناس هستیم و تنها قانونگذار حقیق خداوند است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.