کمیته فوتبال ساحلی فیفا در نامه ای به فدراسیون های عضو میزبان رقابتهای فوتبال ساحلی جام جهانی 2013 را مشخص کرد.

 به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جرومه والکه دبیرکل فیفا در نامه ای به فدراسیون های عضو کشور تاهیتی واقع در قاره اقیانوسیه را به عنوان میزبان رقابتهای جام جهانی فوتبال ساحلی 2013 معرفی کرد.

این تصمیم در جلسه 21 می 2012 برابر با یک خرداد 91 در کمیته فوتبال ساحلی فیفا گرفته شد و کمیته اجرایی فیفا هم این تصمیم را تایید کرد.

تعداد سهمیه های قاره های حاضر در این رقابتها به شرح زیر است:

آسیا سه سهمیه، آفریقا دو سهمیه، آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کارائیب: 2سهمیه، آمریکای جنوبی: 3 سهمیه، اقیانوسیه: 1 سهمیه، اروپا: 4 سهمیه و میزبان 1 سهمیه در جام جهانی فوتبال ساحلی دارند.

رقابتهای فوتبال ساحلی جام جهانی از 18 تا 28 سپتامبر 2013 برابر با 27 شهریور 92 تا 6 مهر 92 در تاهیتی برگزار خواهد شد./با

لازم به ذکر است تاهیتی بزرگ‌ترین جزیرهٔ در گروه‌جزیرهٔ تحت سلطه فرانسه است که در جزایر سوسایتی در اقیانوس آرام قرار دارد. این جزیره یک جزیره مرجانی است و بر اثر فعالیت‌های آتشفشانی ایجاد شده و جزیره‌ای مرتفع و کوهستانی است که تپه‌های مرجانی آن را فرا گرفته‌اند.

پایتخت تاهیتی شهر پاپیته در شاحل شمال غربی جزیره است که تنها فرودگاه بین‌المللی منطقه در آن جای دارد.تاهیتی از سال ۱۸۸۰ مستعمرهٔ فرانسه شد و در ۱۹۴۶ بخشی از کشور فرانسه شد و بومیان آن شهروندان قانونی فرانسه شدند.

فیفا این کشور را به رسمیت می شناسد و فدراسیون این کشور جزو فدراسیون های عضو فیفاست و تیم ملی فوتبال این کشور از جمله قویترین تیم های قاره اقیانوسیه است.

برچسب ها: ساحلی ، فوتبال ، فیفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار