معاون قضایی دادگستری کردستان خبر داد: 82 هکتار از اراضی ملی در دو ماهه اول امسال به بیت المال بازگردانده شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج ، ملکی زاده با بیان اینکه پیشگیری و مراقبت از اراضی ملی و منابع طبیعی از اهداف اصلی شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی است و گفت: منابع طبیعی ثروتی است که باید برای نسل های آینده حفظ شود.
وی که در جلسه شورای حفاظت از بیت المال در امور اراضی و منابع استان در سالن اجتماعات دادگستری صحبت می کرد از افزایش تصرف اراضی در شهر سنندج خبر داد و گفت: برای این مناطق و دیگر مناطق استان که زمینه حضور متصرفان در آن زیاد است برنامه ریزی اساسی باید صورت گیرد.
وی اضافه کرد: عزم و اراده مسئولین دستگاه قضایی برخورد با جرایم در این حوزه است و در این راستا سند دار کردن اراضی دولتی ضروری است.
ملکی زاده با اشاره به رفع تصرف از 82 هکتار از  اراضی ملی در 2 ماهه ابتدای امسال گفت: در دادسرای عمومی و انقلاب استان شعب ویژه ای برای رسیدگی به این تخلفات تعیین شده که در سریعترین زمان ممکن به این دسته از جرایم رسیدگی می شود.
جوهری دادستان عمومی سنندج هم گفت: ادارات خدمات رسان شامل آب، برق و مخابرات براساس قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی مجلس شورای اسلامی موکلفند زمان واگذاری خطوط و انشعاب آب، برق و تلفن از سازمانهای مربوط استعلام و پروانه ساخت و ساز دریافت کنند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.