استاندار اصفهان گفت:این استان به عنوان قطب اقتصادی و تولیدی در کشور،زمینه و توان لازم را در جهت استقلال اقتصادی و بهره وری اقتصاد داراست.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان علیرضا ذاكر اصفهانی' امروز در جمع خبرنگاران افزود: با تشكیل كانون كیفیت و بهره وری كسب و كار استان، گامهای خود را برای تحقق جهاد اقتصادی و حمایت از تولید ملی برداشته ایم.

وی اظهار داشت: با ایجاد این كانون كسب و كار استان در یك مسیر هدفمند و یكپارچه حركت خواهد كرد و زمینه لازم برای فراهم كردن یك اقتصاد پویا مهیا می شود.

ذاكر اصفهانی، كاهش تورم، اشتغالزایی، تجاری سازی، تقویت صادرات، حذف واسطه ها، شكستن انحصارها، شفاف سازی اقتصادی، انتقال دانش و فناوری را از جمله نتایج این كانون برای جامعه كسب و كار استان عنوان كرد.

ذاكر اصفهانی، كارآفرینی، تولید، برنامه ریزی، اشتغالزایی و خصوصی سازی را از اركان اصلی این كانون بیان و اضافه كرد: امروزه كارآفرینی اساس پیشرفت و توسعه جوامع پیشرفته است.

وی با بیان اینكه تولیدات راهبردی باید در اولویت جهاد اقتصادی در استان قرار گیرد، افزود: عوامل ضد تولید باید شناسایی و برطرف شود و كانون كیفیت و بهره وری كسب و كار استان در این زمینه راه كارهای لازم را به صنایع، شركت های تجاری و كسب و كارهای استان ارائه دهد.

ذاكر اصفهانی یادآور شد: جهت گیری برنامه ریزی كانون كیفیت و بهره وری كسب و كار استان به سمت و سوی بهره وری از تولید در راستای اقتصاد پویا است.

وی با بیان اینكه مدیریت استان درصدد ایجاد برنامه واحد و یكپارچه برای جهش های اقتصادی در كسب و كار های استان است، افزود: این امر با استفاده از دانش روز و فناوری های مرتبط ایجاد می شود.

ذاكر اصفهانی خواستار مشاركت صاحبان مشاغل، كسب و كارهای استان و متخصصین استان در كانون كیفیت و بهره وری كسب و كار شد.

وی افزود: این امر زمینه را برای جهش های اقتصادی بزرگ و همچنین بهره وری بهتر فراهم می كند.

استانداراصفهان در ادامه به معرفی مركز هم اندیشی توسعه استان پرداخت و گفت: این مركز متشكل از كانون های فكری گوناگون می باشد.

ذاكر اصفهانی با بیان اینكه این مركز در سال 89 طرح مطالعاتی و تحقیقاتی را در زمینه ارتقا سطح كیفی و بهره وری كسب و كار های استان آغاز كرده است ، افزود: در دی ماه سال 89 كانون كیفیت و بهره وری كسب و كار استان اصفهان تشكیل شد.

وی گفت: این كانون یك كانون دانش بنیان است و با استفاده از دانش روز و تجربیات داخلی و خارجی آماده ارتقا بهره وری كسب و كارهای استان می باشد./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.