رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 90 میلیارد متر‌مکعب آب در کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که اگر درست و بهینه استفاده شود وسعت اراضی آبی افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل عادل عبدایمانی امروز در مراسم گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی در اردبیل افزود: یکی از منابع ارزشمند حوزه کشاورزی، آب است که در ایران 400 میلیارد متر‌مکعب ظرفیت در این زمینه وجود دارد.

وی با بیان اینکه 40 میلیارد متر‌مکعب آن قابل مهار است، گفت: از 98 میلیارد متر‌مکعب آب جاری و زراعی قابل استحصال کشور بیش از 90 درصد در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

عبدایمانی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی تامین کننده امنیت غذایی کشور است، افزود: در سالی که به نام تولید ملی نامگذاری شده اولویت اول دولت توجه به این بخش است چراکه استعداد موجود در این بخش در اشتغالزایی، ارز‌آوری، صادرات و کل تولید بی‌تردید موثر و کارساز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه گفت: در حال حاضر با بهره‌برداری از منابع آب و خاک 2.5 میلیون تن محصول کشاورزی در استان اردبیل تولید می‌شود که اگر ظرفیت موجود به 550 هزار هکتار برسد به یقین شاهد تولید 7 میلیون تن محصول کشاورزی با مصرف 6 هزار متر‌مکعب آب در هر هکتار می شویم./س

برچسب ها: اردبیل ، مهار ، آب ، در ، بخش ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.