خودروهاي ون، نيمه ون و دوگانه سوزي كه در سال 87 ثبت نام شده بود به علت مشكل گمركي و پس از گذشت چند سال متقاضيان همچنان منتظر دريافت خودروهاي خود هستند.

محمدمهدي تيموري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان مطلب فوق افزود: در سال 87 اتحاديه تعاوني تاكسيراني كشور براي توسعه ناوگان حمل و نقل با سازمان شهرداري و وزارت راه كشور قراردادي منعقد كرده كه با توجه به قرارداد حدود 850 نفري كه براي خودروهاي ون، نيمه ون، دوگانه سوز در كشور ثبت نام كردند متاسفانه پيش از گذشت 3 سال هنوز موفق به تحويل خودروهاي ثبت نام شده به متقاضيان نشده اند.
وي ادامه داد: به دليل تعلل دستگاه مربوطه كه براي دريافت پلاك خودرو معرفي نامه راهور را به موقع به ما تحويل نداده اند با توجه به اينكه معرفي نامه مدت زمان معيني را بايد طي كند بايد تاخير به وجود آمده تمديد شود.
تيموري افزود: خودروهايي كه از گمرك بندرعباس تحويل گرفته شده اما به دليل اينكه متروكه نشوند به منطقه ويژه اي انتقال يافته و تعدادي ديگر نيز در آنجا باقي مانده اند.
وي تصريح كرد: با توجه به مصوبه هيئت دولت در سال 86 تعرفه واردات خودروهاي جمعي بالاي 5 نفر سرنشين و دوگانه سوز با پلاك عمومي صفر است و اتحاديه با توجه به اين مصوبه اقدام به ثبت نام كرده است.
تيموري اظهار كرد: هنگامي كه براي ترخيص تعدادي از خودروها به گمرك مراجعه كرديم گمرك درخواست 33 درصد تعرفه واردات نمود و اتحاديه را با مشكل مواجه كرد چرا كه نرخ هاي اعلام شده به متقاضيان براساس تعرفه صفر بود.
مديرعامل اتحاديه تعاوني تاكسيراني كشور تاكيد كرد: در صورتي كه هدف توسعه حمل و نقل عمومي است دولت بايد بخش هاي غيردولتي را حمايت و مشكلات را بررسي و نظارت كند.
وي خاطرنشان كرد: 220 تعاوني تحت پوشش اتحاديه تاكسيراني كشور است چنانچه مشكل گمرك حل شود خودروهاي ثبت نام شده ظرف مدت 4 ماه به متقاضيان تحويل داده مي شود./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار