استادي افتخاري دانشگاه علوم پزشکي تهران در مراسمي در دانشکده پزشکي به همراه لوح تقدير به پرفسور پيتر آگرا برنده جايزه نوبل شيمي 2003 اعطا شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، در بخشي از متن اين لوح تقدير که از سوي دکتر باقر لاريجاني رئيس دانشگاه علوم پزشکي تهران اعطا شده ، آمده است: جناب آقاي آگرا ؛ به پاس تحقيقات ميان رشته اي و همچنين تحقيقات عمده اي که در حوزه پزشکي داشته ايد افتخار دارم استادي افتخاري دانشگاه علوم پزشکي تهران را به شما تقديم کنم.
پرفسور پيتر آگرا در اين مراسم در موضوع علم و پزشکي سخنراني و بر پيوستگي علوم تاکيد کرد.
وي گفت: بايد تلاش کنيم بدون توجه به مرزها و موضوع هاي سياسي ، براي از بين بردن بيماري هاي اپيدميک مانند وبا و مالاريا در کشورهاي فقير نقش کمک کننده داشته باشيم.
برنده جايزه نوبل شيمي 2003 با بيان اهميت اين جايزه ، افزود: بايد با تلاش و ارائه کارهاي مفيد قدمي براي خدمت به بشريت برداريم همان طور که با حذف بيماري ها، کيفيت زندگي بشر ارتقا يافته است.
پرفسور آگرا نگاه خود به حوزه سلامت ايران را مثبت دانست و گفت: در بسياري از حوزه هاي سلامت، ايرانيان با سعي و تلاش پيشرفت هاي خوبي داشته اند و منشاء بسياري از خدمات در اين حوزه بوده و هستند.
وي با بيان خاطره اي از دريافت جايزه نوبل ، از اين که استادي افتخاري داشگاه علوم پزشکي تهران به او اعطا شده است ابراز خوشحالي کرد.
استادان و دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي تهران در اين مراسم حضور پرشوري داشتند و زماني که پرفسور آگرا عناصر جدول مندليف را با آواز خواند مورد تشويق حاضران قرار گرفت./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار