وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد ، با شکست مذاکرات آمریکا با پاکستان درباره بازگشایی مسیر امدادرسانی به افغانستان ، مذاکره کنندگان آمریکایی خاک این کشور را ترک کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ "جورج لیتل" سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که پس از شکست مذاکرات با پاکستان درباره بازگشایی مسیر امدادرسانی به نیروهای خارجی در افغانستان، مذاکره کنندگان آمریکایی خاک پاکستان را ترک کردند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا افزود: به این نتیجه رسیدیم که تیم مذاکره کننده را برای مدت زمانی طولانی به وطن بازگردانیم.

پاکستان به وضوح اعلام کرد تا زمانی که آمریکا به طور رسمی به خاطر حمله شش ماه پیش ناتو به مرز پاکستان عذر‌خواهی نکند مسیر ناتو تحت هیچ شرایطی بازگشایی نخواهد شد.

بر اساس گزارش‌ها "پیتر لاووی" معاون وزیر دفاع آمریکا از مقامات ارشدی بود که به پاکستان برای مذاکرات آمده بود.

پیتر لاووی روز گذشته ملاقات‌های زیادی با مقامات دولتی و ارتشی پاکستان داشت اما با اینکه زمان ملاقات از قبل تعیین شده بود موفق نشد با ژنرال "اشفاق کیانی" فرمانده ارتش پاکستان ملاقات کند.

معاون وزیر دفاع آمریکا قرار بود برای بازگشایی مسیر ناتو با مقامات پاکستانی مذاکره کند اما عصبانیت پاکستانی‌ها از سخنان اخیر پانتا مأموریت وی را با شکست مواجه ساخت و پاکستان در هیچ یک از موارد با آمریکا کنار نیامد.

به گزارش روزنامه "امت" پاکستان، واشنگتن و اسلام‌آباد حاضر نیستند از خود انعطاف نشان دهند و هر یک بر خواسته‌های قبلی خود پافشاری می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار