نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان در مصاحبه با روزنامه‌ عکاظ، از ملک عبدالله پادشاه عربستان درخواست کرد تا برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده مفقود شدن امام موسي صدر نزد عبدالله السنوسی و سیف القذافی مداخله و اقدام کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از عكاظ، وی در باب نتایج پیگیری های قضیه‌ ربوده شدن امام صدر گفته است: شاید بسیاری از برادران سعودی و دیگران ندانند و برای اولین بار از این امر پرده بر‌ می‌دارم که ملک عبد الله بن عبدالعزیز پیش از رسیدن به پادشاهی و زمانی که در عهد مرحوم ملک خالد، نائب دوم نخست وزیر عربستان بود-، با امام موسی صدر دوست بود و حتي امام را نصیحت کرده بود تا به آن سفر شوم و نزد این مرد دیوانه(قذافی) نرود.

بری در ادامه گفته است: در یکی از سفرهای رسمی ام به عربستان به یاد می‌آورم که نخستین کاری که ملک عبدالله در برابر هیأت لبنانی انجام داد،‌ این بود که از من از امام صدر پرسید.

رئیس سازمان امل در پاسخ می‌گوید: شورای انتقالی لیبی بر پی‌گیری این قضیه به صورت مؤکد اهتمام دارد و گفته است که قضیه‌ی امام صدر قضیه‌ای عادی نیست و از آن‌جا که مسأله‌ای اسلامی،‌عربی و ملی و مهم است؛ از اولویت های [پی‌گیری] آنان است. به من گفته اند که (اعضای مجلس انتقالی لیبی) به عنوان اهالی لیبی از این جهت شرمسار اند که شخصیتی مانند امام صدر در سرزمین آن‌ها ربوده شده است و وعده داده اند که این پرونده را با جدیت و اهتمام پی‌گیری کنند.

رئیس مجلس نمایندگان لبنان در ادامه افزود: برای نخستین بار دوست دارم درخواستی را مطرح کنم و از دو منبع مهمی که در دسترس ما هستند،‌ و با تمام تحقیقات برابری می‌کنند، و از سیر تا پیاز قضیه باخبر اند، سؤال کنم؛ منبع اول، عبدالله السنوسی است که مدیر دستگاه اطلاعاتی قذافی در هنگام سفر امام صدر به لیبی بود و حتماً تمامی جزئیات و تفاصیل مرتبط با ربوده شدن امام صدر و مکان های نگهداری وی را می‌داند.  وی اکنون در موریتانی است. منبع دیگر سیف الاسلام است. درست است که وی به هنگام ربوده شدن امام صدر کودکی بیش نبود، اما تمام دنیا می‌داند که وی از طرف پدر اش در بیشتر پرونده‌ها از جمله پرونده‌ امام صدر مأموریت داشت. وی اکنون در طرابلس در لیبی است.

وي در پايان گفت: امام موسي صدر برای گروهی یا طائفه‌ای یا عده‌ای خاص نیست بلکه برای تمامی لبنانی ها و عرب‌ها و مسلمانان است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار