معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: 6 قلم داروی نوترکیب در سال جاری رونمایی می شود که 2 قلم این داروها در نیمه نخست و چهار داروی دیگر در نیمه دوم امسال رونمایی می شود.


به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ نسرین سلطانخواه گفت: قرارداد تولید این داروها در قالب طرح کلان ملی فناوری تولید داروهای وارداتی بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال 88 منعقد شده است

وی اظهار داشت: ان دسته از متخصصان کشور که برای دستیابی به دانش و فناوری و تولید این داروها آمادگی داشته باشند، می توانند در قالب طرح کلان تولید داروهای نوترکیب از حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بهره مند شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مورد وضعیت داروهای گیاهی در کشور گفت: داروهایی با منشا گیاهی از پایه های مهم نظام طب ایرانی است و خوشبختانه کشور در تولید گیاهان دارویی ظرفیت بالایی دارد به طوری که تا سال 84 تنها 200 دارو با پایه گیاهی در کشور تولید می شد اما در حال حاضر بیش از 600 دارو بر پایه گیاهی تولید می شود.

به گفته وی پیش از این سهم داروهای گیاهی در تجویزهای پزشکی یک تا دو درصد بوده است که باید بر اساس برنامه پنجم توسعه این سهم به پنج درصد افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار