دبير اجرايي جشنواره كاريكاتور پهپاد آمريكايي به عدم تعهد به خانه كاريكاتور ايران و وجود حسادت هاي صنفي در ارتباط با انتقادات خانه كاريكاتور اشاره كرد.

شاهين كلانتري دبير اجرايي نخستين ‌جشنواره كاريكاتور پهپاد آمريكايي در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت: جشنواره بين المللي كاريكاتور پهپاد آمريكايي از سوي دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي برگزار خواهد شد.
وي گفت: اين جشنواره اولين دوره خود را امسال پشت سر خواهد گذاشت و رويكردهاي متفاوت و تاثيرگذاري را به دنبال خواهد داشت.
كلانتري اظهار داشت: جشنواره بين المللي كه كاريكاتور پهپاد آمريكايي با هدف نقد طنز آميزي به هواپيماي جاسوسي آمريكايي كه جنجال هاي زيادي را به دنبال داشت، برگزار خواهد شد.
وي تصريح كرد: تاكنون استقبال قابل توجهي از اين رويداد بين المللي از سوي هنرمندان كاريكاتوريست صورت گرفته است.
كلانتري خاطرنشان كرد: مهلت ارائه آثار براي شركت در اين دوره از جشنواره كاريكاتور تا 15 تيرماه سال جاري خواهد بود.
وي گفت: پس از جنجال هايي كه از هواپيماي جاسوسي آمريكايي ايجاد كرد بسياري از كاريكاتوريستها كاريكاتورهايي را به صورت پراكنده ارائه كردند بنابراين بر آن شديم تا در قالب جشنواره اي بتوانيم آثار كاريكاتوري پهپاد آمريكايي را جمع آوري و در قالب نمايشگاهي بزرگ برگزار نمائيم.
كلانتري در ادامه اظهار داشت: آثاري كه براي شركت در اين جشنواره ارائه مي شود مي‌تواند در قالب كتاب و يا در زمينه انيميشن ارائه شود.
وي در زمينه دو جشنواره ديگر با عنوان جشنواره فلسطين و نيز جشنواره با عنوان ساخت ايران هم گفت: جشنواره كاريكاتور فلسطين هنوز برگزار نشده است و قطعاً مهلت ارائه ‌آثار و زمان برگزاري آن اعلام خواهد شد.
دبير اجرايي جشنواره كاريكاتور پهپاد آمريكايي تصريح كرد: در ارتباط با جشنواره كاريكاتور ساخت ايران نيز هنرمندان كاريكاتوريست فرصت دارند تا آ‌ثار خود را ارائه دهند و اين رويداد در بعد از ماه مبارك رمضان برگزار مي شود.
وي درباره انتقادات خانه كاريكاتور مبني بر عدم تعهدات پيرامون  اين جشنواره ها گفت: هيچ تعهدي به خانه كاريكاتور ايران نداشتيم بنابراين اين خانه نمي‌تواند انتقادي در اين ارتباط داشته باشد.
كلانتري گفت: خانه كاريكاتور ايران بيشتر تمايل دارد تا تمام رويدادهايي كه در ارتباط است را برعهده بگيرد و علاقه اي به انتشار اخبار كاريكاتوري كه از سوي مراكزي غير از خانه كاريكاتور برگزار مي شود را ندارد.
دبير اجرايي جشنواره كاريكاتور پهپاد آمريكايي گفت: اين انتقادات به نوعي حسادتهاي صنفي است كه صورت مي‌گيرد.
كلانتري اظهار داشت: نمي توان تمام جشنواره هاي نمايشگاه ها و رويدادهايي كه در زمينه كاريكاتور قرار است برگزار شود را به خانه كاريكاتور بسپاريم و اين فرصت بايد به ديگر فضاهاي هنري در جهت برگزاري جشنواره هاي كاريكاتور داده شود.
وي گفت: تا پايان سال جاري قرار است 15 جشنواره كاريكاتور برگزار شود كه به نوعي دبير اجرايي تمام آن ها خواهم بود و تلاشي خواهيم كرد تا جشنواره هاي مناسب و مطلوب برگزار شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.