منشاء اصلی زمین لرزه های این روزهای ایتالیا دارای مکانیسم متفاوت و پیچیده است که ریشه در صفحه شمال آفریقا دارد.

به گزارش خبرنگار دانش هاي روز باشگاه خبرنگاران، اصل زمین لرزه های 20 می در دره پو بسیار متفاوت و پیچیده تر از مکانیسم اصلی بوده تا حدی که توسکانی را هم لرزاند.

بر اساس این گزارش، موتور اصلی منشاء زلزله این روزهای ایتالیا، مانند اکثر زمین لرزه ای دیگر این کشور در صفحه آفرقا در شمال مقابل صفحه اوراسیتاتیکا قرار دارد.

اين گزارش حاكيست، آنچه ما می بینیم باعث می شود که ما فکر کنیم که این جنبش با یک سرعت ثابت اتفاق می افتد اما  شتاب در طول قرن ها می تواند تغییر کند.

زلزله روشن ترین مظهر این واقعیت است که فعالیت وجود دارد. شکستن پوسته زمین که حدود 25 کیلومتر ضخامت داشته و ممکن است در عمق بیشتر هم رخ دهد یعنی در منطقه ای بالاتر و سفت تر یعنی در خاک کم عمق دامنه کوه و دست که مرکب از سنگریزه ها و سنگ های نیمه خاک شده است.

بر مبنای این گزارش ممکن است برای بازسازی چهار چوب تغییر شکل زمین با استفاده از تصاویر راداری از ماهواره های Gps و داده ها استفاده می کنند که این تصاویر، تصویر کلی از تغییر شکل آهسته ناشی از صفحه آفریقا است اما در همین زمان در ایتالیا وضعیت پیچیده ای در حال وقوع است به عنوان نمونه با تفاوتی بزرگی در مناطق حساس در سایر نقاط جهان مثل گسل سان آندریاس در کالیفرنیا، آخرین حرکت بین دو صفحه در دریای مدیرترانه بود.






با توجه به این اطلاعات ممکن است زمین لرزه 20 می در دره پو دارای حداقل 3 عامل چون صفحه بزرگ آفریقا در شمال در مقابل صفحه اراسیاتیکا، آپنینی ها تحت فشار صفحه آفریقا در قسمت شمالی دره پو توسط رسوبات به خاک سپرده شده و صفحه کوچک آدریاتیک واقع در قسمت شملی صفحه آفریقا در شمال و در زیر کوه ای آلپ در قسمت جنوب و در زیر آپین ها خم شده اشاره کرد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار