اگر چه در آغاز كيفي سازي يك محصول بايد هزينه هاي قابل توجهي براي آن صورت گيرد اما محصول كيفي، رقابت پذيري و درآمد را در پي دارد و در واقع كيفيت محصول نوعي سرمايه گذاري است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران، مهندس رضا تقی پور امروز  در همايش توليد ملي  و حمایت از كار و سرمایه ایرانی در دانشگاه صنعتی امیركبیر گفت:  طي سالهاي اخير شاهد موفقيت هاي قابل ملاحظه اي در زمينه تحقيقات دانشگاهي بوده ايم، و اكنون وقت آن فرا رسيده است كه تحقيقات دانشگاهي را به محصول تبديل كنيم.
 وي ادامه داد: قطعا در ادامه اين چرخه، بازاريابي و فروش محصولات با كيفيت قرار دارد كه بايد به آنها نيز بپردازيم.
وزير ارتباطات با اشاره به اينكه در زمينه ماشين آلات و سخت افزار در داخل كشور با مشكلي مواجه نيستيم، تاكيد كرد: اين روشها ، فرايندها و سيستم ها هستند كه بايد با بهره مندي از آنها در مسير دست يابي به محصولات كيفي و قابل رقابت در بازارهاي داخلي و خارجي باشيم.
تقي پور با اشاره به اينكه  ارتقاي بهره وري بايد به موازات توليد صورت گيرد اظهار داشت: اگر توليد، بازاريابي و فروش را به طور بهره ورانه، مديريت نكنيم ضربه پذير خواهيم بود و توان رقابت را از دست خواهيم داد.
 

**** ايراني ها در سال9/7 ميليارد دلار محصولات الكترونيكي مصرف مي كنند.

درادامه وزیر ارتباطات با بیان اینکه اين ميزان مصرف شامل  كالاهاي مهندسي پزشكي و لوازم خانگي الكترونيكي نيز مي شود گفت:عمده محصولات عرصه مخابرات و الكترونيك از جمله محصولات فناوري پيشرفته هستند كه متاسفانه سهم ما در اين قبيل از توليدات به وي‍ژه در محصولات مصرفي پايين است.
وی بيان داشت: در تجهيزاتي كه توليد مهندسي دارند حتي در صنايع پيشرفته مانند محصولات مخابراتي از جمله سوئيچ، دكل ها و آنتن ها كارهاي خوبي انجام داده ايم و درصد بالايي از آنها در كشور توليد مي شود.
تقي پور به توليد درصد بالايي از نرم افزار هاي مورد نياز كشور در داخل اشاره كرد و گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه قصد داريم تمام نرم افزار هاي مورد نياز را به طور بومي و داخلي تهيه كنيم چرا  که نرم افزارهاي خارجي، ناامن و تهديدي براي امنيت ملي  هستند.
وي در پايان دستيابي به فناوري هاي بومي را براي كشور بسيار استراتژيك خواند و تصريح كرد: توليد بومي يا پرداختن به فناوري هاي بومي نه تنها از نظر اقتصادي مورد نیاز است بلكه در بسياري از مسايل حتي با امنيت ملي ارتباط مستقيم پيدا مي كند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار