استاندار آذربايجان شرقي بر تأثير سد قلعه چاي در توسعه اجتماعي و اقتصادي اين شهرستان تأكيد كرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، بيگي ، ضمن تأكيد بر اين نكته كه عمده تلاش ها در اين شهرستان بايد حول محور كشاورزي باشد گفت: وجود 7 هزار هكتار از اراضي پاياب سد قلعه چاي و برنامه ريزي تبديل 2500 هكتار از اراضي ديم به آبي ، فرصت بسيار مناسبي را براي توسعه كشاورزي و ايجاد فرصت هاي شغلي فراهم مي آورد كه تا كنون 500 هكتار محقق شده و 2000 هكتار تا پايان سال مالي 91 عملي خواهد شد.

استاندار آذربايجان شرقي در عين حال استفاده از روش هاي نوين آبياري و تسريع در انتقال آب سد قلعه چاي به اراضي پاياب را مورد تأكيد قرار داد و ضمن اشاره به واقع شدن شهرستان عجب شير در ساحل شرقي درياچه اروميه افزود : با توجه به شرايط اين درياچه و تأثير آن بر شهرستان عجب شير ، بايد مديريت منابع آبي به طور صحيح انجام گيرد تا اهداف تعريف شود. در باره توسعه كشاورزي تحقق يابد و مردم از مصرف بي رويه آب زيرزميني خودداري و به جاي آن با استفاده از آب سطحي الگوهاي جديد را به كار گيرند.

وي همچنين در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به كمبود منابع آب زيرزميني در اطراف درياچه اروميه تصريح كرد: برداشت از اين منابع در حوزه شهرستان بايد به حداقل ممكن رسيده و استفاده از منابع ذخيره شده در پشت سد قلعه چاي و اصلاح روش هاي آبياري مورد تأكيد قرار گيرد.

 بيگي همچنين ضمن تأكيد بر استفاده از قابليت هاي گردشگري در محدوده سد قلعه چاي عجب شير خاطرنشان كرد : با مهيا كردن امكان ورود سرمايه گذاران توانمند به اين حوزه و رونق گردشگري ، موجبات دلگرمي و اميدواري مردم منطقه فراهم خواهد شد./ب



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.