شهر تبریز با شهرت دیرینه خود برای داشتن هوایی خنک و خوب در فصل گرم تابستان پذیرای میهمانان و گردشگران تابستانی است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، میانگین دمای تبریز در گرمترین ماه تابستان یعنی تیر ماه حدود 25 درجه است واین شهر نسبت به دیگر نقاط کشور از دمای مناسب و خوبی در تابستان برخوردار است.

پارک ائل گلی ، موزه مقبره الشعرا ، مسجد کبود ، عمارت شهرداری و ارگ علیشاه از جمله جاذبه های تاریخی و گردشگری تبریز است که گردشگران تابستانی می توانند برای گذران اوقات خود در این شهر از این جاذبه ها بهره مند شوند.

 آبشار آسیاب خرابه جلفا ، آبگرم بستان آباد و جنگل های ارسباران و دره لیقوان تبریز از جمله جاذبه های طبیعی استان آذربایجانشرقی است که محل های مناسبی برای گذران روزهای گرم تابستانی و لذت بردن از آب و هوای خوب و خنک این منطقه هاست.

 تبریز دارای 132 پارک فعال است و 8 پارک مسافر نیز در تبریز فعالیت می کنند که توان پذیرایی از 10000 مافر را به طور همزمان دارند و مسافران می توانند برای اقامت از این پارک ها استفاده کنند.

گردشگران و مسافران تابستانی می توانند با شیرینی های تبریز از جمله قرابیه ، نوقا ، اریس که از سوغات معروف این شهر به حساب می آیند کام خود را شیرین کنند و یا از غذاهای معروف و محلی این شهر از جمله کوفته تبریزی ، کباب بناب ، دلمه برگ و آبگوشت های مخصوص لذت ببرند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.