یکی از زندانیان یزد که به علت قتل نفس 13 سال در زندان بود، با بخشش اولیای دم از چوبه‌دار خلاصی یافت.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  از یزد، «م - ش» که در سال 1378 به جرم قتل وارد زندان اردکان و به قصاص محکوم شده بود با تلاش فرماندار، خیران، دادستان، رئیس زندان، مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان و مددکاران زندان شهرستان اردکان پس از 13 سال تحمل حبس از زندان آزاد شد.

در مراسمی که امروز به این مناسبت و با حضور خانواده مقتول و فرماندار، رئیس دادگستری، دادستان، رئیس زندان، مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان، خیران و خبرنگاران در دفتر رئیس زندان اردکان برگزار شد، احمد کمالی فرماندار شهرستان اردکان ضمن تقدیر و تشکر از خانواده شاکی، این حرکت را یک نمایش بزرگ از انسانیت و بزرگواری برشمرد.

احمد کمالی افزود: آزادی یک زندانی محکوم به قتل و گذشت از قصاص، کار ارزشمندی است که به‌سادگی امکان‌پذیر نیست و از طرفی نجات جان یک انسان بنا به گفته بزرگان همانند نجات یک اجتماع است و چه بسا لذتی که در بخشش و گذشت است در انتقام نیست.

وی با توجه به گزارشات مثبت از وضعیت زندانی یاد شده در داخل زندان، این آزادی را نتیجه صداقت در رفتار و ارتباط نزدیک خود زندانی با پروردگار دانست و با اشاره به بزرگواری خانواده مقتول بیان کرد: سنت گذشت و بخشش باعث می‌شود بسیاری از کینه‌ها از جامعه زدوده شود.

عباس صالحی، رئیس زندان شهرستان اردکان نیز این آزادی را نتیجه همکاری و تلاش مسئولان شهرستان به ویژه فرماندار با زندان برشمرد و خاطرنشان کرد: لطفی که خانواده شاکی برای آزادی این زندانی از خود نشان دادند، باعث شد یکی از بندگان خوب خدا که بنا بر اتفاق به چنین مصیبتی گرفتار شده بود، به آغوش خانواده و جامعه بازگردد و با این کار باقیات الصالحاتی بس بزرگ را برای خود بر جای گذاشتند.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندان شهرستان اردکان نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از روند اخذ رضایت از شاکی، تخفیف خانواده مقتول در دریافت دیه را نشانی از انسان دوستی و بزرگوراری آنان برشمرد و گفت: خیران اردکانی در این آزادسازی نفش بسیار مهمی را ایفا کردند همچنین تعامل گسترده میان ارگان‌ها به ویژه زندان، مراجع قضائی،فرمانداری و ... نشان از حس همکاری و برطرف کردن مشکلات عام و خاص دارد.

ولی دم مقتول با دریافت مبلغی از دیه و بخشش بقیه آن، رضایت به آزادی زندانی مذکور داد./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.