رئيس اسبق بانك مركزي گفت: توليد كنندگان نبايد نااميد شوند و توليد را رها کنند؛ زمان زيادي نمانده تا از اين وضعيت نابه سامان فعلي خارج شويم و شاهد رونق اقتصاد و رفاه مردم باشيم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، طهماسب مظاهري رئيس استاد دانشگاه و رئيس اسبق بانک مرکزي در همايش توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني که در دانشگاه امير كبير در حال برگزاري است، با اشاره به اينكه انگيزه هاي اقتصادي براي توليد و سرمايه گذاري در دولت كنوني كمتر شده اظهار داشت: منابع مالي به خاطر سياست هاي غلط مالي و بودجه اي دولت در استفاده از منابع بانكها دچار مشکل شده است و با توجه به مزيت هاي نسبي و استعدادهاي طبيعي و منابع انرژي، بايد شرايط سياستهاي اقتصادي دولت اصلاح شود.

رئيس اسبق بانك مركزي افزود: اگر دولت در سياست هاي اقتصادي تجديد نظر كند، نقاط قوت بسياري ايجاد مي شود و ايجاد انگيزه براي مردم در سرمايه گذاري محيط كسب و كار، جلوگيري از بروز شوك در بازار است.


وي يادآور شد: همان طور رئيس جمهور از مردم درخواست مي کند که دو ماه به بازار نروند، دولت هم طوري حرف نزند که موجب ايجاد شوک در بازار مصرف شود.

 اين استاد دانشگاه با اشاره به منابع مالي و بودجه اي دولت كه از وضعيت پاييني برخوردار است تصريح كرد: وفور منابع وجود دارد و احساس كمبود به خاطر عدم استفاده صحيح از آن منابع است همچنين نقدينگي فراوان است، اما واحدهاي توليدي ما از كمبود نقدينگي رنج مي برند؛ لذا دولت بايد به طور جدي سياست هاي اقتصادي خود را اصلاح كند و يك دولت مقتدر و متحد در عمل به اصول علمي و كارشناسي و دستاوردهاي بشر در علم اقتصاد باشد.

مظاهري با اشاره به اينكه نتيجه اين سياست ها، اعلام سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني توسط مقام معظم رهبري  بود، اظهار داشت: متاسفانه توليد ملي تحت شعاع بحث هاي سياسي و سياست هاي غلط اقتصادي قرار گرفته و البته يك شبه و يك دفعه هم حل نمي شود و زمان لازم دارد و اين كه با صبر و صداقت براي جلب اعتماد مردم بكوشيم و امكان سرمايه گذاري بهتر را در توليد فراهم كنيم.

رئيس اسبق بانك مركزي افزود: كاهش تصدي گري دولت در اقتصاد ضروري است و از طرف ديگر توليد كنندگان هم نبايد نا اميد شوند توليد را رها نكنيم و نبايد خسته شويم و برگرديم؛ زمان زيادي نمانده تا از اين وضعيت نابه سامان فعلي خارج شويم و شاهد رونق اقتصاد و رفاه مردم باشيم.

وي تصريح كرد: مسئولين و دولت سياست هاي خود را اصلاح كنند. چرا که با حرف زدن کار درست نمي شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار