16طرح کشاورزی در نهبندان به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ محمد خیرخواه اظهار داشت: ایجاد استخرهای دو منظوره در چاه‌های کشاورزی گامی موثر در بهره‌وری بهینه و مفید از آب‌های موجود است.

وی تصریح کرد: استخرهای دو منظوره علاوه بر ذخیره‌سازی آب مورد نیاز کشاورزی نیز محل و مکان مناسبی به منظور پرورش و تولید آبزیان به شمار می‌روند.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان افزود: یکی از سیاست‌های این مدیریت در سال جاری ایجاد و احداث استخرهای دو منظوره برای آن دسته از چاه‌های کشاورزی است که میزان آبدهی آنها کمتر از 14 لیتر است.

خیرخواه یادآور شد: همزمان با افتتاح این دو استخر دو منظوره در چاه‌های کشاورزی منطقه دغال تعداد چهار پروژه دیگر شامل دو طرح تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی به میزان 111 هکتار و اجرای دو طرح توسعه باغات نخلیات و علوفه در نهبندان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این شش پروژه اعتباری بیش از 120 میلیون تومان هزینه شده است، افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها 28 خانوار برخوردار و بهره‌مند و برای 11 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان با بیان اینکه این شهرستان دارای دشت‌های با استعدادها و زیرساخت‌های خوبی برای توسعه بخش کشاورزی است، گفت: با حفر و تجهیز چاه‌های کشاورزی، تسطیح اراضی و اجرای شیوه‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی در این دشت‌ها می‌توانیم تحولی در بحث اشتغال و تولید نهبندان ایجاد کنیم.

خیرخواه اجرای طرح‌های انتقال آب، آبیاری تحت فشار، تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی، توسعه دامداری‌ها و توسعه باغبانی در این شهرستان را جزو برنامه‌های اولویت‌دار این مدیریت در سال جاری عنوان کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.