رئیس کنگره بین‌المللی بیوشیمی فیزیک ایران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت:‌ هشت کشور خارجی برای شرکت در کنگره بین‌المللی بیوشیمی در اردبیل حاضر شدند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، فرهاد پور‌فرضی در حاشیه نخستین کنگره بین‌المللی بیوشیمی فیزیک و یازدهمین کنگره بیوشیمی فیزیک در اردبیل اظهار داشت:‌ هشت کشور امریکا، فرانسه، سوئیس، هلند، پاکستان، هند، روسیه و فیلیپین برای شرکت در این کنفرانس وارد اردبیل شدند که به گفته خودشان تجربه بسیار موفقی در این زمینه برای آنان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از دانشگاه‌های داخلی نیز 200 نفر هیئت علمی و دانشجویان رشته بیوشیمی در این کنگره حضور به هم رساندند.

رئیس کنگره بین‌المللی بیوشیمی فیزیک ایران یادآور شد: این کنگره بین‌المللی با همت و تلاش و برنامه مجموعه عوامل مدیریتی دانشگاه با هدف ایجاد بستری مناسب برای افزایش ارتباطات علمی بین محققان و پژوهشگران ایرانی و متخصصان برجسته خارجی برگزار می‌شود.

پور‌فرضی در خصوص اهداف کنگره نیز بیان داشت: فراهم‌‌سازی اصول و آخرین یافته‌های دانش بیوشیمی فیزیک، آماده سازی زمینه‌های همکاری بین محققان ایرانی و خارجی در موضوعات مورد بحث همایش و ایجاد بستری مناسب برای استفاده از نتایج تحقیقات علوم پایه در زمینه‌های کاربردی و توسعه و بهبود کیفی پژوهش محققان جوان از اهداف برگزاری این کنگره است.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان اردبیل ادامه داد: این همایش به شکل بین‌المللی برای نخستین بار در کشور و به صورت ملی برای یازدهمین بار در اردبیل برگزار می‌شود و با وجود تصمیم کمیته علمی مبنی بر پذیرش تنها یک مقاله از هر شرکت‌کننده بیش از 400 نفر در این همایش ثبت‌نام کردند که با توجه به محدودیت ذکر شده استقبال بسیاری خوبی از این همایش به عمل آمد.

پور‌فرضی تصریح کرد: این کنگره بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان را در طی 11 دوره گذشته به خود اختصاص داده به طوری که 297 مقاله برای ارائه انتخاب و 40 مقاله نیز برای سخنرانی برگزیده شده است.

وی در پایان سخنان خود همچنین از برگزاری سه کارگاه در جنب این همایش خبر داد و گفت:‌ در زمینه سلول‌های بنیادی سرطانی خاموش‌سازی ژن‌ها و PCR سه کارگاه برگزار می‌شود که دو کارگاه اول برگزار می‌شود که کارگاه اول توسط یکی از اساتید ایرانی مقیم امریکا و کارگاه دوم نیز توسط یکی از اساتید داخلی تدریس خواهد شد./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.