معاون نيروي انساني سپاه پاسداران اعلام كرد: طرح افزايش حقوق سربازان به علت داشتن بار مالي از سوي شوراي نگهبان مورد تاييد قرار نگرفت.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار كريمي معاون نيروي انساني سپاه پاسداران در نشست خبري خود در خصوص جشنواره جوان سرباز نيروهاي مسلح كه در اين دوره سپاه پاسداران ميزباني آن را به عهده داشت، گفت: سربازان وظيفه يكي از نهادهاي بارز مشاركت مردمي در حفظ امنيت تماميت ارزي و حافظ جان و مال و نواميس ملت هستند.

وي افزود: اين قشر پر تلاش، جوان و بي ادعاي نيروهاي مسلح در عرصه هاي مختلف پس از پيروزي انقلاب از جمله دوران دفاع مقدس و رخدادهاي پيش آمده در مرزهاي شرق و غرب كشور و ديگر عرصه ها دوشادوش با ساير اقشار نيروهاي مسلح سهم عمده اي در حفظ و توليد امنيت، به عهده داشتند.

سردار كريمي با اشاره به 7000 شهيد سرباز تصريح كرد: تقدير از خدمات سربازان بايد همواره مورد توجه همگان قرار گيرد.

وي ضمن تشكر از ارتش و نيروي انتظامي براي ميزباني مناسب در دوره هاي پيشين جشنواره جوان سرباز، تصريح كرد: ميزباني اين جشنواره كه چهارمين دوره خود را پشت سر مي گذارد در اولين دوره هم با سپاه پاسداران بوده و اكنون خرسنديم كه سپاه مجددا ميزباني اين جشنواره را به عهده دارد .

معاون نيروي انساني سپاه پاسداران، اهداف اصلي جشنواره را ارتقا منزلت سرباز، ارج نهادن به جايگاه سرباز در توليد امنيت ملي، ارتقا روحيه و انگيزه خدمتي سربازان، ايجاد نشاط و پويايي در سربازان جوان، و قدرداني از كاركنان وظيفه در نيروهاي مسلح عنوان كرد و گفت: اميدواريم اين جشنواره ها بتوانند اهداف والاي رسيدگي به جوانان كه همواره مورد توجه مقام معظم رهبري بوده را محقق كنند.

وي با اشاره به نگاه امير المومنين(ع)، امام راحل و مقام معظم رهبري نسبت به سرباز، رويكردهاي جشنواره را تقويت روحيه اخوت، تقويت روز افزون شأن و كرامت انساني سرباز، پرهيز از برخوردهاي خلاف شئون اسلامي با آنان، بالا بردن اهميت خدمت وظيفه عمومي و قرار دادن جايگاه آن در صف اول نيازها در زمان جنگ و صلح اعلام كرد.

سردار كريمي افزود: تفاوت جايگاه سرباز، پس از انقلاب اسلامي با دوران ستمشاهي اين است كه قبل از پيروزي انقلاب، سربازي "اجباري" نام داشت يعني سربازان به اجبار در حفظ حکومت مي كوشيدند اما هم اكنون آنها با اشتياق و به طور داوطلبانه اين وظيفه را به عهده دارند و اعلام آمادگي بيش از نياز در فراخوان ماهانه نيروهاي مسلح به ويژه سپاه پاسداران، گواهي بر اين ادعاست.

معاون نيروي انساني سپاه با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري در خصوص ارتقا جايگاه سرباز، تاكيد كرد: دادن آموزش‌هاي مفيد به سربازان، به كار گيري آنان در جاي مناسب و متناسب با تحصيلات و تخصص، افزايش بهره وري در رويكردها، برنامه ريزي اثر بخش براي تربيت ديني و اخلاقي به گونه اي كه احساس تضييع وقت در دوران سربازي وجود نداشته باشد و تقويت و پشتوانه معنوي از وظايف اصلي نيروهاي مسلح است.

سردار كريمي همچنين با بيان اينكه سربازان اداره كننده آينده نظام هستند تصريح كرد: كادر سازي براي انقلاب اسلامي از وظايف مهم نيروهاي مسلح است و ما با برپايي چنين جشنواره ها و تشويق هاي مي توانيم پيام انقلاب را به نسل جوان منتقل كنيم.

وي توسعه فرهنگ علوي، عاشورايي و بسيجي مبتني بر ارتقا شأن سرباز را از ديگر رويكردهاي جشنواره جوان سرباز دانست و افزود: در كميته هاي تخصصي به اين مسئله به طور كامل پرداخته شده است .

معاون نيروي انساني سپاه با اشاره به برپايي كميته هاي تخصصي و دبير خانه جشنواره تصريح كرد: هماهنگي با ساير مجموعه هاي نيروهاي مسلح براي برپايي جشنواره به بهترين نحو از اولين اقدامات اجرايي اين جشنواره است.

وي با بيان اين كه انتخاب 34 سرباز نمونه و راهيابي 4 نفر از آنان به جشنواره حضرت علي اكبر(ع) كه در آينده اي نزديك توسط وزارت آموزش وپرورش برگزار مي شود به دو حوزه عمومي و تخصصي تقسيم بندي مي شود، افزود: داشتن حداقل 8 ماه خدمت تا تاريخ 20 ارديبهشت 91، انجام كامل فرايض و احكام ديني، متدين و انقلابي بودن، داشتن حسن شهرت بين همكاران، داشتن سيماي موجه سرباز شايسته جمهوري اسلامي،‌داشتن نظم و انضباط مشهود و مثال زدني، عدم هر گونه سوء سابقه سياسي و اخلاقي و انضباطي، محورهاي شش‌گانه بخش عمومي انتخاب در جشنواره هستند.

سردار كريمي در تشريح محورهاي ده گانه تخصصي جشنواره جوان سرباز به دفاع، امنيت و اقتدار ملي، ايثار گري و فداركاري، وظيفه شناسي و اقدام برجسته، امور فرهنگي و تبليغاتي، خلاقيت و نوآوري، تربيت بدني و ورزش، نظم و انضباط اجتماعي ، دين مداري و بصيرت مسئوليت پذيري و خانواده، سازندگي و تفكر بسيجي اشاره كرد.

معاون نيروي انساني سپاه ابراز اميدواري كرد با برگزاري اين جشنواره، تقديري در خور شأن و جايگاه سربازي توسط نيروهاي مسلح به عمل آيد.

وي همچنين از حضور قهرمانان ملي مانند خداداد عزيزي و تقدير از آنان در اين جشنواره خبر داد.

سردار كريمي، مكان برگزاري جشنواره را سالن امام علي(ع) ستاد فرماندهي كل سپاه پاسداران عنوان كرد و افزود: در اين جشنواره كه با حضور فرماندهان عالي‌رتبه نيروهاي مسلح برگزار مي شود 34 سرباز برگزيده جشنواره به همراه خانواده هاي خود و بيش از دو هزار سرباز نمونه از سراسر كشور حضور به عمل مي آورند.

وي از اولويت در استخدام براي سربازان نمونه اين جشنواره خبر داد و اظهار داشت: تشويق هاي ويژه اي از جمله هداياي نقدي براي اين سربازان پيش بيني شده است.

معاون نيروي انساني سپاه با بيان اينكه طرحي براي افزايش حقوق سربازان به ستاد كل نيروهاي مسلح ارائه شده است، تصريح كرد: اين طرح كه مورد موافقت ستاد كل و مجلس شوراي اسلامي هم قرار گرفت به علت داشتن بار مالي، مورد پذيرش شوراي نگهبان قرار نگرفت و معين شد دولت با توجه به امكانات خود در لايحه بودجه اجراي آن را پيش بيني كند .

سردار كريمي افزود: براساس اين پيشنهاد حقوق سربازان با توجه به وضعيت تاهل، سطح تحصيلات و تخصص‌شان بين حداقل 170 هزار تومان و حداكثر بيش از 500 هزار تومان تعيين شده بود.

وي با بيان اينكه طرح بومي‌سازي سربازان در نيروهاي مسلح در دستور كار قرار دارد؛ تصريح كرد: اين طرح در سپاه پاسداران براي متاهلين به صورت صد در صد و ساير افراد به طور 70 درصدي انجام مي شود و مابقي به دليل اين اصل كه در برخي نقاط توليد سرباز بومي استان كمتر از افراد لازم است به ناچار مجبور به پذيرش سرباز غير بومي در منطقه هستيم.

معاون نيروي انساني سپاه در پايان با بيان اينكه ورودي هاي سپاه در دوران دفاع مقدس، اكنون در آستانه بازنشستگي هستند، خاطر نشان كرد: بخشي از اين افراد متاهل به دليل نياز سپاه به آنان بازنشسته نمي شوند و براي افراد بازنشسته هم نيروي جايگزين استخدام خواهد شد.

/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار