آ‌خرين نخست وزير حسني مبارک به تازگي در گفتگو با خبرگزاري فرانسه باز هم در خصوص پيروزي يک اسلامگرا در انتخابات رياست جمهوري مصر هشدار داد و مدعي شد چنين پيروزي مشکلات عظيمي به همراه خواهد آورد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ؛خبرگزاري فرانسه امروز در گزارشي نوشت احمد شفيق آخرين نخست وزير حسني مبارک و يکي از دو نامزد دور دوم انتخابات رياست جمهوري مصر، در مخالفت با محمد مرسي  نامزد اخوان المسلمين ،حملات خود را متوجه خطر اسلامگرايي در اين کشور کرد.

احمد شفيق از زمان اعلام نتايج دور اول انتخابات رياست جمهوري اعلام مدعي شده است که پيروزي يک اسلامگرا در اين انتخابات مردم مصر را به خطر مي‌اندازد.

در  دور اول انتخابات احمق شفيق 23.6 درصد و محمد مرسي 24.7 درصد آرا را بدست ‌آوردند.

احمد شفيق در اين گفتگو تلاش کرد به ليبرال‌ها و جنش‌هاي جوانان طرفدار دمکراسي که وي را از بقاياي عصر مبارک مي‌دانند چنگ و دندان نشان ندهد.

تبليغات انتخاباتي شفيق حول مسائل اقتصادي و امنيتي است . وي وعده داده است امنيت را در کشور برقرار و فضاي اقتصادي مناسبي فراهم کند که مواردي حساس براي بخش بزرگي از مردم مصر است.

اين ژنرال مصري که فرمانده سابق نيروي هوايي مصر است پس از تصويب قانوني در باره ممنوعيت مسئولان بلند پايه زمان مبارک براي نامزدي در انتخابات رياست جمهوري رد صلاحيت شد اما پس از ارائه شکايتي در اين خصوص نامزديش پذيرفته شد.

گفتني است،ديوان قانون اساسي مصر قرار است روز پنجشنبه اين قانون را بررسي کند که درصورت تاييد اين قانون آرزوهاي سياسي شفيق به خطر خواهد افتاد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار