کارشناس مسئول ايدز در دانشگاه علوم پزشکي ياسوج با بيان اين‌که بيماري ايدز از طريق روبوسي، دست‌دادن و ارتباطات ظاهري منتقل نمي‌شود، گفت: نبايد با رفتاريايي نادرست و تبعيض‌آميز موجب طرد بيماران ايدزي شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج فريبرز پارسا در جلسه کميته استاني ايدز،  با بيان اين‌که امروز بيش از هر زمان ديگري توجه به بيماري ايدز ضروري است، گفت: با گذشت نزديک به سه دهه  از شناسائي و شيوع اين بيماري بيش از 40 ميليون انسان به کام مرگ فرو رفته است.
کارشناس مسئول ايدز در دانشگاه علوم پزشکي ياسوج، افزود: بيش از 34 ميليون نفر در دنيا آلوده به ويروس ايدز هستند و سالانه نيز حدود پنج ميليون نفر به اين آمار اضافه مي‌شود.
پارسا با بيان اينکه اين ويروس فقط در بدن انسان و منحصرا در گلبول هاي سفيد زندگي مي‌کند، ادامه داد: به‌ واسطه پوشش چربي در ساختمان اين ويروس، مواد ضد عفوني مثل الکل و بتادين و حرارت 56 درجه سانتيگراد بمدت 10 تا 20 دقيقه به‌راحتي اين ويروس را از بين مي‌برند.
وي تصريح کرد: در سال 66 اولين مورد از بيماري ايدز در يک کودک 6 ساله گزارش شد ولي روز به روز آمار مبتلايان افزايش پيدا کرد که علت عمده آن به‌ واسطه تزريق مشترک در معتادين است. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.