كميته طبيعت گردي استان مركزي با حضور مدير كل محيط زيست و منابع طبيعي استان مركزي تشكيل شد.

مجتبي رضواني سرپرست ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مركزي به خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران گفت:‌ اين نخستين جلسه كميته طبيعت گردي استان مركزي بوده كه در سال 91 برگزار شده و به بررسي توسعه طبيعت گردي منطقه غار نخجير منطقه حفاظت شده هفتاد قله و تالاب ميقان پرداخته شده است.
وي افزود: در اين جلسه سعي شده سرمايه‌گذاري در غار نخجير تسهيل شود و مطالعات آن صورت گرفته و قرار است حريم دهنه غار به كمتر از 200 متر برسد.
رضوان تصريح كرد: اقدامات حفاظتي در غار نخجير انجام شده و همين كارگروه غارشناسي استان با حضور كارگروه ملي براي بهبود وضعيت غار تشكيل مي‌شود.
سرپرست ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مركزي بيان كرد: تالاب ميقان نيز سند طبيعت گردي و بيابان گردي آن تهيه شده و هم اكنون برنامه ريزي درباره اقدامات اجرايي آن صورت گرفته است.
وي اظهار داشت: براي توسعه طبيعت گردي و گردشگري در تالاب ميقان و بايد گردشگر جذب كنيم و خدمات شايسته‌اي نيز ارائه دهيم به همين منظور از جوامع محلي براي انجام اين كار دعوت كرديم.
رضوان تاكيد كرد: محور جاده ميقان به عنوان نخستين پايلوت برنامه‌ريزي توسعه طبيعت گردي در نظر گرفته شده است و از هفته آينده اقدامات اجرايي آن كليد مي‌خورد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار