کلنگ زني پروژه بزرگ آموزشي "هنزا" در روستاي هنزا که از توابع شهرستان بافت در استان کرمان است تا ساعاتي ديگر با حضور محمد رضا باهنر نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي آغاز مي شود.

به گزارش خبرنگار اعزامي باشگاه خبرنگاران، کلنگ زني پروژه بزرگ آموزشي "هنزا" در روستاي هنزا که از توابع شهرستان بافت در استان کرمان است تا ساعاتي ديگر انجام خواهد شد.

گفتني است اين پروژه بزرگ توسط موسسه بنياد خيريه فرهنگي آموزشي صدر هاشمي نژاد اجرا خواهد شد.

لازم به ذکر است از جمله اهداف اين بنياد احداث و اداره مجتمع هاي خيريه اي آموزشي، خوابگاهي و مدارس اعم از شبانه روزي و غير شبانه روزي از پيش دبستاني تا پيش دانشگاه و موسسات آموزش عالي و آموزشگاه ها با کليه امکانات تحقيقاتي، پژوهشي، فرهنگي، هنري و ... است.

*کليات پروژه آموزشي "هنزا "

اين طرح در زميني به مساحت يک هکتار و با زيربنايي به مساحت 24 هزار متر مربع ساخته خواهد شد.

اين مجموعه داراي شش بناي دبستان، دبيرستان، و راهنمايي است که به صورت جداگانه براي دانش آموزان دختر و پسر ساخته خواهد شد.

خوابگاه معلمين مجرد و متأهل خانم و آقا، خوابگاه دانش آموزان دختر و پسر، کارگاه هاي آموزشي جداگانه شامل کارگاه هاي خياطي، آشپزي، و ... براي دختران و کارگاه هاي شيمي و فيزيک، دوازده کلاس آموزش عملي خارج از درس شامل نقاشي، سراميک، کامپيوتر، موسيقي، سالن هاي ورزشي بزرگ و کوچک، استخر سرپوشيده، زمين تنيس، فضاي بازي بچه ها، ساختمان کتابخانه و نمازخانه براي دختران و پسران به صورت جداگانه، آشپزخانه، سالن غذا خوري و بوفه، سالن آمفي تئاتر، درمانگاه، و .. از ديگر بنا هاي اجرايي در اين طرح خواهد بود.

همچنين هر فردي به غير از شنا بايد يک رشته ورزشي و يکي از ساز هاي موسيقي را بصورت جداگانه و حرفه اي را در اين مدت فرا گرفته باشد.

طرح اين پروژه در 33 استان کشور اجرا خواهد شد که اولين پروژه آن در روستا "هنزا" از توابع استان کرمان خواهد بود.

هنزا روستايي زيبا از توابع بخش رابر شهرستان بافت و در مسير جاده بافت- جيروفت در 15 کيلومتري بخش ساردوئيه واقع شده است.
اين طرح تا مهرماه 1392 به بهره برداري مي رسد و پذيرش دانش آموزان نيز از همين تاريخ آغاز خواهد شد.

ظرفيت کلاس هاي اين طرح مطابق استانداردهاي بين المللي شامل  24نفر با فضايي بالغ بر 64 متر در هر کلاس خواهد بود.

هزينه هاي تخميني جهت ساخت پروژه "هنزا" حدود 10 ميليارد تومان خواهد بود که اين هزينه جدا از هزينه هاي آموزشي و تجهيزاتي است.

معلمين و اساتيد اين مجموعه قبل از شروع به کار از آموزش هاي داخل و خارج از کشور بهره مند خواهد شد.

لازم بذکر است، که اين روستا زادگاه بنيانگذار اين بنياد يعني آقاي سيد محمد صدر هاشمي نژاد است.

خمچنين دانش آموزاني که در اين مجموعه براي تحصيل جذب مي شوند از افراد بي بضاعت و بي سرپرست و با استعداد و نخبگان منطقه هستند./س3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار